طالبان به دنبال پروژه یک کمربند و یک جاده برای توسعه اقتصادی

به گزارش ایراف؛ عبدالمنان عمری، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طالبان در بیست و هفتمین اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ گفته است که افغانستان بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر تحریم‌ها و محدودیت‌های کشورهای مختلف قرار گرفته است و این تحریم‌ها باید پایان یابد و افغانستان از پروژه یک کمربند و یک جاده بهره‌مند گردد.

او پس از بازگشت از سفر به قطر و روسیه در یک نشست خبری گفت: به دعوت رسمی کشور پادشاهی قطر سفری سه روزه به کشور داشتیم که طی آن با وزیر کار این کشور علی بن صمیخ المری دیدار کردیم. علاوه بر تقویت روابط دوجانبه، مسایل منافع مشترک، مشکلات کارگران افغان مقیم آن کشور و از همه مهمتر اعزام کارگران ماهر و نیمه ماهر افغان به صورت قانونی به قطر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توافقات اولیه نیز در این زمینه صورت گرفت.

این درحالی است که قطر در خصوص رفتار نادرست با کارگران افغان مورد نقدهای جدی قرار گرفته است.

عمری در ادامه تاکید کرد: به منظور رسیدگی بهتر به مشکلات کارگران افغانستانی مقیم قطر، با روسای اتحادیه کارگران نیمه دولتی کشور میزبان و اتاق بازرگانی جلسه داشتیم. همچنین با برخی از تجار و کارگران افغانستان در دوحه دیدار کردم.

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طالبان گفت: آنها را تشویق کردم تا سرمایه‌های خود را به افغانستان انتقال دهند و سرمایه‌گذاری کنند تا از یک سو توسعه اقتصادی و از سوی دیگر فرصت‌های شغلی برای افغان‌ها فراهم شود.

همچنین در روزهای گذشته بیست و هفتمین اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد.

پیشنهاد:   هیأت بلندپایه طالبان در تهران با امیر قطر دیدار کرد

او در رابطه با این اجلاس گفت: ما به عنوان نماینده دولت سرپرست افغانستان با داشتن موقعیتی خاص در قلب آسیا در این اجلاس شرکت کردیم. افغانستان پل ارتباطی شمال و جنوب آسیا است و فرصت‌های بالقوه زیادی در انتقال و مبادله انرژی و سایر کالاهای اقتصادی و تجاری دارد.

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طالبان افزود: افغانستان بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر تحریم‌ها و محدودیت‌های کشورهای مختلف قرار گرفته است و این تحریم‌ها باید پایان یابد و افغانستان از پروژه یک کمربند و یک جاده بهره‌مند گردد.

وی همچنین در مورد نقش افغانستان در تجارت آزاد و ارتباط کشورهای اوراسیا گفته و مطرح کرده است: باید از ساختار جغرافیایی افغانستان حداکثر استفاده را کرد.

عمری در پایان توضیح داده که در حاشیه بیست و هفتمین اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ با وزیر اقتصاد و رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان، وزیر کار و تامین اجتماعی روسیه دیدار و گفتگو کرده است.

طالبان سعی دارد با اهرم اقتصادی شرایط را به سمتی ببرد که کشورها از جایگاه و موقعیت افغانستان آگاه شوند و هم حکومت سرپرست به رسمیت شناخته شود، هم توسعه افغانستان رقم بخورد.

درباره ی وزیر کار طالبان به قطر می رود بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24017

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *