پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، قرار است ۷۵۰ تُن از این الیاف در مدت چند ماه به آلمان صادر شود.

این الیاف تولید شده در شهرک صنعتی هرات، پس از بررسی و آزمایش تعیین کیفیت از سوی آلمان، به این کشور صادر می‌شود.

عبدالرحمان مطمئن، مسئول یک کارخانه تولیدی گفت: «نخستین بار است که الیاف شرکت ممتاز جهان که در شهرک صنعتی ولایت هرات تولید شده، حدود ۷۵۰ تُن با کشور آلمان قرارداد بسته‌ایم. محصولاتی که ما تولید می‌کنیم از زباله‌های پلاستیکی نوشابه و آب معدنی است. ارزش هر محموله ۲۵ تُنی، تا ۲۱ هزار دلار است.»

پیش از این، الیاف پلی‌استر این کارخانه، به قزاقستان و ازبکستان نیز صادر شده است.

اتاق معادن و صنایع هرات گفت که به دلیل بهبود کیفیت تولیدات شهرک صنعتی این ولایت، صادرات تولیدات داخلی به کشورهای مختلف افزایش یافته است.

حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفت: «امروز شاهد صادرات یک محموله الیاف به خارج از کشور هستیم. صادرات این محموله به شکل آزمایشی است تا مورد پسند بازار خارجی قرار گرفته و در آینده صادرات به شکل انبوه انجام شود.»

الیاف پلی‌استر از زباله‌های پلاستیکی به دست می‌آید زباله‌ها پس از گردآوری از شهرها، برای تولید الیاف به کارخانه آورده می‌شود.

در کنار الیاف؛ نوشیدنی‌های غیرالکلی، محصولات طبی و بهداشتی، سنگ مرمر، ظروف آلومینیومی، نخ، موادغذایی و برخی تولیدات دیگر شهرک صنعتی هرات نیز به چندین کشور صادر می‌شود.

براساس آمارهای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، در سه ماه گذشته ۱۵ هزار تُن تولیدات داخلی به ارزش بیش از ۴۳ میلیون دلار، از هرات به بیرون از افغانستان صادر شده است.

پیشنهاد:   انتقال ۵۲۵ هزار تن کالا در دوماه از طریق راه آهن افغانستان

به گفته مسئولان این اتاق، امسال در مقایسه با سال پیش، صادرات از هرات بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است به دلیل افزایش تعرفه ها و دیگر موانع، صادرات به پاکستان کاهش یافته و بازرگانان به دنبال مقاصد جدید برای صادرات هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *