به گزارش ایراف، در ۹ ماه نخست امسال افغانستان حدود ۲۵۷ میلیون دلار میوه خشک صادر کرده که در همین راستا آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت طالبان می‌گوید: کشمش، انجیر، مغز پسته، مغز بادام و جلغوزه از جمله میوه‌های خشکی بوده‌اند که به هند، پاکستان، امارات متحده عربی، چین و روسیه صادر شدند.

همچنین وی در ادامه اعلام کرد که صادرات میوه خشک افغانستان در ۹ ماه گذشته به کشورهای هند، پاکستان، امارات متحده عربی، روسیه، چین، انگلستان، آلمان، کانادا، ایتالیا و دیگر کشورها صادر شده که مجموع وزن میوه‌های صادر شده، ۹۶ هزار و ۳۰۰ تُن به ارزش حدود ۲۵۷ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است که از سوی دیگر، برخی از بازرگانان میوه خشک اذعان دارند که برای افزایش صادرات میوه خشک، نیاز به افزایش پروازها از طریق دهلیزهای هوایی وجود دارد و در همین راستا محمد قاسم امرخیل یکی از بازرگانان از دولت طالبان خواست که برای آنها زمین فراهم کند و در ساخت تأسیسات بسته‌بندی و پروسه‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

اطلاعات وزارت صنعت و تجارت طالبان نشان می‌دهد که بیشتر صادرات میوه خشک به کشورهای هند، پاکستان، امارات متحده عربی، روسیه، چین، بریتانیا، آلمان، کانادا و ازبکستان انجام شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38996

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *