پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

شکایت یک مؤسسه حقوقی آمریکایی از دولت افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، یک شرکت حقوقی در آمریکا با شکایت از افغانستان، خواستار پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و بهره آن شده است.

شرکت هوگان لاولز در دادخواست خود مدعی شده که پیش از سقوط حکومت پیشین افغانستان در سال ۲۰۲۱، به این حکومت خدمات حقوقی ارائه کرده بوده است.

خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه (۲ مرداد) گزارش داد که این شرکت دادخواست خود را در دادگاهی در منهتن نیویورک مطرح کرده است.

به گزارش بلومبرگ، هوگان لاولز در این دادخواست نوشته است که در سال ۲۰۱۹ از افغانستان در برابر شکایت یکی از قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دفاع کرده بود.

گزارش افزوده است که این شرکت از سال ۲۰۱۵ برای افغانستان خدمات حقوقی رایگان موسوم به «پروبانو» ارائه کرده، ولی از سال ۲۰۱۸ در مورد مجموعه‌ای از مسائل حقوقی از افغانستان در برابر پرداخت پول دفاع کرده بوده است.

هوگان لاولز در دادگاه گفته که دفاع از افغانستان در مسائل حقوقی را در سال ۲۰۲۱، دو ماه پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، پایان داده است.

در جلسه دادگاه، هیچ نماینده‌ای از طرف دولت سرپرست افغانستان حضور نداشته است. این می‌تواند نشان‌دهنده عدم توانایی یا عدم تمایل دولت فعلی افغانستان به پاسخ‌گویی به این دعوای حقوقی در ایالات متحده باشد.

پرونده دعوای حقوقی شرکت هوگان لاولز علیه افغانستان تحت عنوان «هوگان لاولز یواس ال‌ال‌پی در برابر دولت سرپرست افغانستان» ثبت شده است.

شرکت هوگان لاولز حدود دو هزار و ۶۰۰ وکیل در حدود ۵۰ شهر جهان دارد و دفاتر مرکزی آن در لندن و واشنگتن است.

پیشنهاد:   ترامپ بایدن را متهم به حمایت از «تروریسم» کرد

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، طرح این دعوی ممکن است پیامدهای حقوقی و دیپلماتیک مهمی داشته باشد، به ویژه در شرایطی که افغانستان تحت حکومت طالبان با چالش‌های اقتصادی و سیاسی متعددی مواجه است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *