جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، مصباح‌الدین مستعین، سخنگوی این وزارتخانه گفت که این نشست به مدت ده روز برگزار می‌شود و در آن پیرامون برنامه‌های کشاورزی چین، عوامل تحول و پیشرفت کشاورزی این کشور و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افزود: این نشست برای ۱۰ روز در چین برگزار می‌شود و تمام برنامه‌های کشاورزی، رویکرد ۱۰ ساله و تحول و پیشرفت کشاورزی چین قرار است در این نشست پیگیری شود.

اتاق کشاورزی و دامداری گفته که کشور چین دارای ماشین آلات مدرن کشاوزری در سطح دنیا است و این کشور می‌تواند نقش مهمی در مکانیزه کردن کشاورزی افغانستان بازی کند.

وسیم صافی، رییس هیات عامل اتاق کشاورزی و دامداری گفت: در چنین نشست‌هایی که به صورت سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان شرکت دارند و نماینده‌تی از افغانستان شرکت می‌کند، یک گام بسیار موثر برای مکانیزه‌سازی کشاورزی در افغانستان خواهد بود.

برخی از کارشناسان مسایل کشاورزی می‌گویند که تجارت چین با افغانستان برای پیشرفت و مکانیزه‌سازی کشاورزی در افغانستان اثرگذار است.

در آماری از وزارت کشاورزی و دامداری ۸۵ درصد مردم افغانستان در بخش کشاورزی و فرآورده‌های آن کار می‌کنند و این وزارتخانه تلاش‌ دارد در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی برای رسیدن به خودکفایی کارهای مهمی انجام دهد.

چین به عنوان یکی از کشورهای بزرگ در حوزه کشاورزی و با داشتن فناوری‌های پیشرفته، به دنبال گسترش نفوذ اقتصادی خود در افغانستان است.

از سوی دیگر، طالبان نیز به دنبال بهره‌برداری از این روابط برای بهبود و مکانیزه کردن بخش کشاورزی افغانستان است.

چین با دارا بودن ماشین‌آلات مدرن و فناوری‌های پیشرفته در زمینه کشاورزی، می‌تواند نقش مهمی در مکانیزه کردن بخش کشاورزی افغانستان ایفا کند. طالبان نیز این موضوع را به عنوان یک اولویت در توسعه کشاورزی دنبال می‌کند.

چین احتمالاً به عنوان یک سرمایه‌گذار بالقوه در پروژه‌های کشاورزی افغانستان وارد می‌شود، به ویژه در زمینه‌های زیرساختی و ارائه فناوری. این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند به بهبود تولیدات کشاورزی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی افغانستان کمک کند.

به طور کلی، روابط اقتصادی بین طالبان و چین در بخش کشاورزی بر اساس نیازهای اقتصادی افغانستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری از سوی چین در حال شکل‌گیری است و می‌تواند در آینده نزدیک به تقویت این بخش در افغانستان منجر شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34225

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *