سیلاب‌های مرگبار در افغانستان ده‌ها کشته برجای گذاشت- ایراف

به گزارش ایراف، سیلاب در مناطق مختلف افغانستان خسارات زیادی زده است. برای مثال سیلاب‌ها در قریه فلاخور و دیگر روستاهای ولسوالی چهارسده باعث شده صدها زمین زراعی تخریب و حدود ۵۰ راس دام نیز تلف شوند. حدود ۵۰ خانه مسکونی نیز تخریب شدند.

مردم مجبور شده‌اند که خانه‌هایشان را ترک کنند اما نیاز جدی به همکاری و کمک‌رسانی دارند.

منابع از ولسوالی چال ولایت تخار می‌‌گویند که سیلاب‌های امروز ولسوالی چال را تخریب و مردم این ولسوالی را متضرر ساخته است‌.

با جاری شدن سیلاب در این ولسوالی بخش‌های از این ولسوالی شدیداً متضرر شده است.

دفتر مطبوعاتی والی غور با نشر خبرنامه‌ای گفت که سرازیرشدن سیلاب‌ها طی دو روز اخیر در ولسوالی‌های چهارسده و مرغاب این ولایت خسارات زیاد مالی به ‌جا گذاشته و دو نفر ناپدید شده‌اند.

از سوی دیگر منابع محلی در بغلان می‌گویند که در پی سرازیر شدن سیلاب در مرکز و چندین ولسوالی این ولایت بیش از ۸۰ تن جان باخته‌اند.

مسئولان مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در بغلان گفت که ۵۰ جسد تنها از بغلان مرکزی به شفاخانه ولایتی منتقل شده است. بیش از ۳۰ جسد دیگر از ولسوالی‌های برکه، نهرین و شهر پلخمری به شفاخانه ولایتی انتقال یافته‌اند.

همچنین حدود ۵۰۰ خانه در جاده شیخ جلال و لقی‌های این ولسوالی تخریب شده، اما خبری از مسئولان مبارزه با حوادث طالبان و نهادهای امدادرسان در این ولایت نیست.

در عین حال، هدایت‌الله همدرد، مسئول مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در بغلان گفت که تلفات در حال افزایش است، زیرا به دلیل تاریکی شب امکان پیدا کردن اجساد وجود ندارد.

این در حالی است که منابع در غور و هرات نیز گفته‌اند که در پی وقوع سیلاب در این دو ولایت دست‌کم هفت روستا زیرآب است و مردم آنها بی‌سرپناه و آواره شده‌اند.

بارندگی هفته‌های اخیر افغانستان تلفات جانی و مالی بسیاری برای این کشور داشته است. مردمی که از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند بیش از پیش دچار بحران شده‌اند.

پیشنهاد می شود: برنامه‌های استراتژیک برای مدیریت منابع آبی افغانستان؛ آیا مشکل کم‌آبی رفع می‌شود؟

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18968

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها