به گزارش ایراف، سید محمود سیادت، رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک ایران-افغانستان، درباره وضعیت اقتصادی افغانستان و تأثیر نمایشگاه‌های تجاری بر رشد تولید و سرمایه‌گذاری در این کشور گفت: «امنیت و حمایت دولت از تولید داخلی، کلید شکوفایی اقتصادی افغانستان است. در نمایشگاه سوم امام ابوحنیفه که در کابل برگزار شد، شاهد بودیم که امنیت به‌خوبی تأمین شده و دولت از تولید حمایت می‌کند.»

او ادامه داد: «در این نمایشگاه، فعالان اقتصادی و صنعت‌کاران افغانستان نشان دادند که به تولید و سرمایه‌گذاری علاقه‌مند شده‌اند. این یک نمونه مهمی است که کمتر نمایشگاهی با این حجم بازدید مسئولین حکومتی و مردم را داشته است.»

سیادت با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه افزود: «خوشبختانه بیشترین شرکت‌ها که در این نمایشگاه شرکت کردند، از ایران بودند. به دلیل وابستگی‌ها و نزدیکی‌هایمان، رشد واردات ما از افغانستان در سال گذشته چهار برابر شده و امیدواریم که سرمایه‌گذاری‌های خوبی در آینده صورت گیرد.»

او همچنین به بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان اشاره کرد و گفت: «صحنه اقتصادی افغانستان در حال بهتر شدن است و شاهد هستیم که روزانه یک کارخانه جدید تأسیس می‌شود. حمایت حکومت از تولید داخلی باعث شده تا تاجران دوباره به افغانستان برگردند.»

سیادت در پایان گفت: «هرچند تولید مدرن در افغانستان هنوز جایگاهی ندارد، اما امیدواریم که سرمایه‌داران افغانستانی بتوانند سرمایه خود را به داخل کشور بیاورند. با تاجران ایرانی نیز صحبت کردیم که اگر به جمع‌بندی رسیدیم و مطالعات میدانی مثبت بود، به سرمایه‌گذاری در افغانستان توجه کنند.»

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *