سفر کمیسر مهاجران سازمان ملل به پاکستان-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، در حالی که پاکستان روند اخراج مهاجران افغان را از این کشور از سر گرفته است. فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی امور مهاجرین سازمان ملل متحد به پاکستان رفته است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان گفت که حکومت سرپرست افغانستان سفر فیلیپو گراندی، کمیسر عالی امور مهاجرین سازمان ملل متحد به پاکستان را مثبت ارزیابی کرده است.

وی اشاره کرد که این سفر می‌تواند به حل مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان بیانجامد.

طالبان در گفت‌وگو با کشورهای همسایه میزبان مهاجران افغانستانی خواسته است که روند اخراج مهاجران را متوقف کنند تا با ایجاد شرایط مناسب آنها داوطلبانه به کشور باز گردند.

برخی کارشناسان می‌گویند که موضوع مهاجرت یک مسئله بین‌المللی است و بسیاری از کشورها درگیر این مشکل هستند. پس نباید از مهاجرین برای اهداف گوناگون استفاده ابزاری کرد. 

این سفر و موضوعات مطرح شده در حالی انجام می‌شود که ۳۲۲ خانواده مهاجر که شامل ۵۸۳ نفر می‌شود هفته گذشته به افغانستان بازگشتند.

وزارت مهاجران طالبان گفته است که این خانواده‌ها از طریق گذرگاه‌های تورخم، سپین بولدک، راه ابریشم و اسلام قلعه به افغانستان بازگشته‌اند.

این در حالی است که برای بسیاری از مهاجران در داخل افغانستان زمینه‌ کار وجود ندارد و سازمان‌های امدادرسان نیز بودجه کافی برای تامین معيشت این خانواده‌ها در اختیار ندارند.

فقر علت اصلی مهاجرت افغانستانی‌ها است. جامعه جهانی اگر فکری در این خصوص نکند، تعداد مهاجران افغانستانی روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

همچنین در ایران و پاکستان به دلیل جمعیت بالای مهاجرین و مشکلات بزرگ اقتصادی موجود در این کشورها تلاش‌های فشرده برای ساماندهی پناهجویان جریان دارد.

پیشنهاد:   اعتراض مهاجرین افغان در برابر سفارت آلمان در تهران

در حالی که کمک‌های سازمان‌های جهانی به این دو کشور میزبان بسیار ناچیز است، میزبانی این دو کشور در طولانی مدت ممکن به نظر نمی‌رسد.

با اخراج مهاجرین نیز شرایط برای مردم افغانستان سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *