شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف به نقل از آوا، رحمت الله منصور، رییس بهداشت ولایت بلخ در نشستی با هیئت دارویی جمهوری اسلامی ایران گفت: افغانستان همیشه با جمهوری اسلامی ایران روابط صلح آمیز و برادرانه داشته و این روابط در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ما از فعالیت شرکت‌های داروسازی ایرانی در ولایت بلخ با تمام توان حمایت می‌کنیم و زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های داروسازی در این ولایت فراهم شده است.

رییس بهداشت ولایت بلخ به هیئت دارویی جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد که سرمایه‌گذاری در این ولایت بدون هیچ مشکلی اجرا و استقبال می‌شود و آنان می‌توانند با خیال راحت سرمایه‌گذاری کنند.

از سوی دیگر نجیب الله توانا، مسئول اداره ادویه و غذای ولایت بلخ در این نشست گفت: امنیت سراسری در کشور عزیزمان افغانستان فراهم شده و شرکت‌های داروسازی خارجی می‌توانند در شهرها و ولایات کشور ما فعالیت نمایند.

وی اظهار داشت که کشور ما نیازمند داروهای با کیفیت است، از همین رو از شرکت‌های داروسازی خارجی می‌خواهیم در عرصه تولید دارو در ولایت بلخ فعالیت نمایند و از این فرصت خوب استفاده کنند.

همچنین سجاد جعفری، معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف گفت: کشور ما در طول سالیان متمادی با افغانستان روابط خوب داشته و جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

وی اذعان نمود که در زمینه همکاری با ریاست بهداشت ولایت مصمم هستیم و من‌بعد شرکت‌های داروسازی جمهوری اسلامی ایران در ولایت بلخ فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است که در پایان این نشست معاون کنسولگری و هیئت دارویی جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف از بخش‌های مختلف بیمارستان ابوعلی سینای بلخی بازدید و از بیماران عیادت نمودند.

بیش از این وزارت بهداشت طالبان اعلام کرده بود که ده‌ها تن از کادر پزشکی این گروه را برای آموزش به ایران خواهد فرستاد.

وزارت بهداشت طالبان روز شنبه، ۱۷ شهریور اعلام کرد که ۴۰ نفر از کادر پزشکی را برای آموزش در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) به ایران فرستاده است. این وزارت با نشر اعلامیه‌‌ای گفت که این افراد برای یک ماه در ایران آموزش خواهند دید. 

وزارت بهداشت طالبان همچنین گفت که این افراد شامل پرستاران و متخصصان می‌شوند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34948

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *