شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
سفر سرپرست صنعت و تجارت طالبان به ازبکستان-ایراف

به گزارش ایراف، صبح امروز سه‌شنبه 12تیرماه هیئتی به سرپرستی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به منظور افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات داخلی افغانستان به تاشکند رفت.

او قرار است در این سفر در کنفرانس ارتباطات تجارتی و گفتمان‌های دوجانبه دولتی و خصوصی نیز شرکت کند.

عزیزی قرار است در این سفر با مقامات ازبکستان در راستای توسعه و تحکیم روابط اقتصادی از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری و جلب همکاری‌های منطقه‌ای در راستای تحقق اهداف بلندمدت کشورهای منطقه صحبت و تبادل نظر نمایند.

در نمایشگاه تولیدات افغانستان که در ازبکستان برگزار می‌شود ، ۲۵۰ نفر از صنعت‌کاران و تاجران افغانستان با محصولاتی نظیر صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، میوه خشک، نوشابه‌های غیرالکلی و سایر محصولات حضور خواهند داشت.

پیش از این عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر طالبان با جمعی از تاجران و سرمایه‌گذاران کشور ازبکستان دیدار کرده بود.

همچنین وزارت معادن و نفت طالبان گفته بود که سرمایه‌گذاران ازبکستانی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در بخش استخراج معادن زغال سنگ در افغانستان هستند. مقام‌های این وزارت افزوده‌اند که گفتگوها با طرف ازبکستان ادامه دارد و در مراحل اولیه پیشرفت‌های نیز در این زمینه به دست آمده است. با این حال، آنان تصریح کرده‌ که هنوز به نقطه توافق نرسیده‌اند.

در همین حال، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان تاکید کرده‌اند که ظرفیت‌هایی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با ازبکستان و تمامی کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد.

طالبان به دلیل نداشتن زیرساخت نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد و از این رو سعی دارد، پای شرکت‌های خارجی را به منابع افغانستان باز کند.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27422

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها