سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری شرکت ‎اروپایی در بنادر ‎پاکستان-ایراف

به گزارش ایراف، پس از سفر کیت اسوندسن، مدیر اجرایی AP Moller-Maersk به پاکستان و ملاقات وی با مقامات ارشد این کشور برای بررسی فرصت‌ها در بخش دریایی پاکستان، خبر سرمایه‌گذاری 2میلیارد دلاری شرکت اروپایی در بنادر پاکستان منتشر شد.

قیصر احمد شیخ، وزیر امور دریایی پاکستان در بیانیه‌ای گفت که این شرکت اروپایی در لجستیک و زیرساخت‌های بندر کراچی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شیخ بدون نام بردن از این شرکت گفت: یک شرکت اروپایی معروف، به سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در بندر تراست کراچی علاقه نشان داده است. انتظار می‌رود این شرکت تا ماه اکتبر یادداشت تفاهم را امضا کند.

مرسک به یک ارائه دهنده پیشرو لجستیک و خدمات زنجیره تامین در سراسر پاکستان تبدیل شده است. به گفته وزارت اطلاعات پاکستان، این کشور حدود 20 درصد از سهم بازار را در فعالیت‌های صادرات و واردات کانتینری پاکستان دارد.

پاکستان پیش از این قراردادی را با گروه بنادر ابوظبی (AD) امضا کرده است که حدود 395 میلیون دلار برای توسعه یک پایانه کانتینری و باری تحت توافقنامه (G2G) بین امارات متحده عربی و پاکستان است.

پیش از این هم در جریان سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به چین دو کشور ۲۳ تفاهمنامه و قرارداد همکاری در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و رسانه امضا کردند.

چندی قبل هیئت بلند پایه اقتصادی و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی مشتمل بر 30 مدیرعامل شرکت‌های بزرگ این کشور در بخش‌های امور مالی، کشاورزی، مخابرات، ساخت‌ و ساز، خدمات لجستیکی و خرده فروشان به اسلام آباد رفتند.

دستکم چندین توافقنامه مشترک به اعتبار ده میلیارد دلار بین روسای شرکت‌های سعودی و مسئولان پاکستانی امضاء شد.

عربستان قصد دارد در پنج سال آینده 25 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کند. در چند ماه اخیر نیز سفرهای دیپلماتیک گسترده‌ای بین عربستان و پاکستان روی داده است.

کشورهای مختلف به دلایل سیاسی و اقتصادی سعی دارند به شکلی در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و از مزایای این کشور مخصوصاً در بعد سیاسی استفاده لازم را ببرند.

پیشنهاد می شود: چین و پاکستان وارد روابط اقتصادی گسترده می‌شوند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها