به گزارش ایراف، محمد کمال افغان، سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن حکومت طالبان از استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حوزه مسکن افغانستان خبر داد و گفت: استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از بخش مسکن و شهرسازی به صورت قابل توجهی افزایش داشته، تجار و بازرگانان کشورهای ایران، پاکستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، قطر و چین به صورت جدی به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.

وی در ادامه افزود: درحال حاضر، قطر و چین به صورت بلاعوض در بخش مسکنِ افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، همچنین سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه، ایران، پاکستان و آفریقای جنوبی دیدارهایی با وزراء داشته‌اند و گفتگوهای مقدماتی با آنان صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن طالبان تاکید کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌های کابل جدید، پروژه قطری‌ها در خوشحال خان، پروژه نیله باغ در دارالامان و برخی دیگری از پروژه‌های مسکن سازی در ولایت‌های قندهار و هلمند سرمایه‌گذاری کردند.

گفتنی است که وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان 57 طرح توسعه شهری را طی یک سال گذشته در افغانستان در دستور کار قرار داده است

البته برخی کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاری خارجی در افغانستان علاوه بر ایجاد اشتغال، به بهبود وضعیت شهری و توسعه پایدار کمک شایانی خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39059

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *