چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
رایزنی مقامات اقتصادی ایران و افغانستان درباره گسترش روابط

به گزارش ایراف، در این ملاقات دوطرف پیرامون گسترش روابط دوجانبه در حوزه اقتصاد، توسعه تجارت و بهبود همکاری‌های مالی و بانکی بین دولت سرپرست ‏افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، ایجاد تسهیلات لازم برای تاجران و سرمایه گذاران و افزایش میزان محصولات صادراتی افغانستان بحث کردند.

همچنین محمد زبیر، معاون وزیر دارایی طالبان با معاون روابط بین الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. وی درباره مسائل مالی و اقتصادی بین دو کشور گفتگو کرد.

معاون وزیر دارایی دولت سرپرست افغانستان از هر گونه همکاری در توسعه روابط مالی و اقتصادی دوجانبه اطمینان داد.

معاون بانك مركزی ايران بر توسعه بیشتر روابط مالی و اقتصادی دو کشور تاکید و نسبت به هر نوع همکاری با افغانستان در بخش بانکی ابراز اطمینان کرد. کریمی همچنین از هیئتی از افغانستان برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد.

زبیر خاطرنشان کرد که در سال مالی گذشته (1402) هیئتی به سرپرستی معاون اقتصادی وزارت سرپرست افغانستان در جریان یک سفر رسمی بین دو کشور در مورد تعدادی از موضوعات مهم بحث و توافق کردند. با اجرای این موضوعات روابط مالی، تجاری و اقتصادی دو کشور توسعه بیشتری خواهد یافت.

ایران و افغانستان سعی دارند در موضوعات اقتصادی مختلف روابط و همکاری های خود را گسترش دهند تا جایی که تعدادی از سرمایه‌گذاران ایرانی اعلام کردند که آماده سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و شهرسازی در افغانستان هستند. از سوی دیگر ایران سعی دارد از طریق خط آهن با افغانستان مسیر ترانزیتی برای اتصال شرق به غرب را ایجاد کند. در این شرایط موضوعات بانکی دارای اهمیت زیادی خواهد بود.

در این رابطه مطالعه سرمایه گذاری ایرانیان در حوزه مسکن و شهرسازی در افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19678

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها