دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، هدایت‌الله بدری، سرپرست وزارت معادن و نفت طالبان، در دیدار با جنک اونال، سفیر ترکیه در کابل، درباره همکاری‌ها در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت‌وگو کرده است.

وزارت معادن و نفت طالبان در خبرنامه‌ای به نقل از اونال نوشته است که بازرگانان ترکی خواهان سرمایه‌گذاری در منابع معدنی افغانستان هستند.

سفیر ترکیه هم‌چنان افزود که شرکت ۷۷ ترکیه به‌زودی کارهای عملی خود را آغاز خواهد کرد.

آقای بدری در این دیدار گفته است که این وزارتخانه از تمامی سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی که بخواهند در بخش معادن افغانستان سرمایه‌گذاری کنند، استقبال کرده و زمینه را برای آن‌ها فراهم می‌سازد.

از سوی دیگر روز گذشته صدراعظم عثمانی، معاون کشاورزی و دامداری وزارت کشاورزی طالبان در دیدار با فاضل آکین اردوغان، رئیس آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه، خواستار عملی سازی برنامه‌های بیشتر کشور ترکیه در افغانستان شده بود. 

مسئولان آژانس همکاری و هماهنگی کشور ترکیه از آمادگی این کشور در بخش فراهم‌سازی دوره‌های آموزشی در بخش‌های کشت سبزیجات، آبیاری، کود‌دهی و قرنطینه محصولات کشاورزی برای کشاورزان افغانستان نیز اعلام آمادگی کرده است.

ترکیه به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف افغانستان، از جمله معادن و کشاورزی است.

این کشور تمایل دارد که در زمینه‌های اقتصادی و آموزشی، به ویژه در حوزه‌های مرتبط با کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی، نقش فعال‌تری ایفا کند.

همچنین ترکیه در پی تقویت همکاری‌ها و پروژه‌های مشترک است تا به توسعه زیرساخت‌ها و بهبود شرایط زندگی در افغانستان کمک کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34463

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *