پنج‌شنبه 15 سنبله 1403 برابر با Thursday, 5 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

چین خواهان سرمایه‌گذاری در معادن لیتیوم افغانستان-رایزنی طالبان و ازبکستان درباره صادرات و فرآوری مواد معدنی

به گزارش ایراف؛ وزارت معادن و نفت طالبان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار هدایت‌الله بدری با هیأت ازبکستانی به سرپرستی قدیراف، معاون وزارت معادن ازبکستان خبر داده است.

هدایت‌الله بدری در این دیدار بر اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان دو کشور مبنی بر انجام مطالعات مشترک و تحقیقات معدنی تاکید کرده است.

هدایت‌الله بدری افزوده است که سرمایه‌گذاران ازبکستانی می‌توانند روی استخراج و فراوری هیدروکربن و معادن جامد افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

هیأت ازبکستانی نیز در این دیدار به انجام مطالعات معدنی و سرمایه‌گذاری روی معادن آهن و هیدروکربن در افغانستان علاقمندی نشان داده و به آغاز کار عملی در این زمنیه، تعهد کرده است.

وزارت معادن و نفت طالبان افزوده است که در پایان، پروژه‌های مطالعاتی مشترک میان دو طرف مشخص شد و هیأت ازبکستانی قول داده اند که در آٖینده نزدیک کار عملی را آغاز خواهند کرد.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت، سرمایه‌گذاران خارجی زیادی به افغانستان آمده و علاقمندی‌شان را برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان نشان داده‌اند.

دو روز پیش طالبان اعلام کردند که شماری از سرمایه‌گذاران و زمین شناسان روسی به افغانستان آمده و درباره زمرد پنجشیر با آنها گفت‌وگو کرده‌اند.

طالبان بارها اعلام کرده‌اند که اکنون نسبت به هر زمان دیگر امنیت در سراسر افغانستان تامین است که در کنار تجار افغان، سرمایه‌گذاران خارجی نیز می‌توانند با خاطر آرام در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

 

پیشنهاد:   پتانسیل کامل همکاری منطقه‌ای در روابط ایران، پاکستان و افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *