جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی طالبان که برای گزارش دهی سالانه در مرکز رسانه‌های حکومت حضور یافتند می‌گویند که با توجه به نیازمندی بازار کار در یک سال اخیر به ۷۴هزارو ۷۳۸ نفر آموزش فنی و حرفه‌ای داده شده است.

آنها در ادامه افزودند که در یک سال گذشته برای ۱۱۸هزارو ۷۵۵ شهروند افغانستانی و ۳هزارو ۳۸۱  تبعه خارجی جواز کار صادر شده است.

وزارت کار طالبان همچنین گفته است که در یک سال گذشته، با ۶۸ موسسه در خصوص مراقبت، تعلیمات فنی و حرفه‌ای و همکاری‌های بشردوستانه تفاهم‌نامه‌ همکاری به امضاء رسیده که از این رهگذر ۶۰‌ هزار نفر استفاده خواهند کرد و برای ۳ هزار نفر فرصت‌ شغلی فراهم شده است.

براساس آمارهای وزارت کار افغانستان در یک سال اخیر ۶هزارو ۳۴۱ یتیم حمایت شده و برای ۱۰هزارو ۲۹۷ کودک فرصت‌ آموزش فراهم شده است.

این وزارتخانه طالبان در ادامه گفته است که به‌منظور اعزام کارگران ماهر و نیمه ماهر هماهنگی لازم با کشورهای قطر، روسیه و امارات متحده عربی انجام شده است.

طالبان ادعا کرده‌اند که با برگزاری کنفرانس ملی کار و امضای ۱۵ تفاهم‌نامه با ادارات مختلف، پیش‌بینی می‌شود که برای ۱.۵ میلیون نفر فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم فراهم شود.

این درحالی است که در سه سال گذشته و پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان وضعیت اشتغال در این کشور با بحران جدی مواجه شده است و جوانان افغانستانی را مجبور به سفر به کشورهای همسایه از راه پرخطر قاچاق کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34793

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *