رایزنی افغانستان و ترکیه برای ایجاد مرکز دائمی صادرات

وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان با سفیر ترکیه در افغانستان دیدار و با درباره ایجاد مرکز دائمی صادرات محصولات افغانستان در ترکیه گفتگو کرده است.

بنا بر گزارش ایراف، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در افغانستان درباره برپایی نمایشگاه در هر دو کشور، اعطای تسهیلات ویزا به تجار افغان و ایجاد مرکز دائمی صادرات قالی افغانستان در ترکیه و صادرات قالی این کشور به کشورهای اروپایی گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان، عزیزی همچنین به شرایط مساعد سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف اشاره کرد و از سرمایه‌گذاران ترکیه برای حضور در بازار افغانستان دعوت به عمل آورد.

بر اساس گزارش‌های وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان سطح روابط تجاری و اقتصادی ترکیه و افغانستان سالانه به 300 میلیون دلار رسیده و در آینده این میزان به یک میلیارد دلار نیز افزایش خواهد یافت.

قالی و گلیم دستباف، میوه‌های خشک و سنگ‌های قیمتی از جمله کالاهای صادراتی افغانستان است که به ترکیه و دیگر کشورها صادر می‌شود.

پیش از این نیز مقام‌های ارشد حکومت سرپرست افغانستان بر آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های گوناگون تاکید کرده بودند.

شایان ذکر است ارزش صادرات افغانستان به 166 میلیون دلار صادرات در آذر ماه  رسید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها