شنبه 17 سنبله 1403 برابر با Friday, 6 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دلایل کمرنگ شدن حضور شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان چیست؟

به گزارش ایراف؛ معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران گفته است که هرچند در حال حاضر شرکت‌های ایرانی در بخش معدن افغانستان فعال هستند اما این فعالیت برای ایران کافی نیست.

محتشمی‌ پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران با اشاره به دلیل کمرنگ بودن حضور شرکت های معدنی ایران در افغانستان گفته است که شماری از شرکت های ایرانی در افغانستان به شکل پروژه‌ای کار می کنند.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران افزوده است که بعضی شیطنت‌های رسانه‌ای صورت گرفته که هدف‌شان حساس کردن مردم افغانستان نسبت به همکاری معدنی با ایران بوده است.

محتشمی پور تصریح کرده است که به نظر می‌رسد دولت افغانستان یک مقدار نیاز به زمان دارد تا خودش را برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ معدنی آماده کند.

وی در خصوص همکاری‌های معدنی ایران و افغانستان گفته است: افغانستان به عنوان یک کشور با پتانسیل‌های معدنی خوب برای ما خیلی جایگاه و اهمیت دارد، خصوصا این که افغانستان بستر و زیرساخت ارتباطی بهتری با ما نسبت به سایر کشورهای همسایه‌اش دارد و قرابت‌های فرهنگی هم کمک‌کننده است.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران علاوه کرده است که ایران از همکاری با افغانستان در این بخش استقبال می‌کند، اما خود افغانستان در حوزه سیاست‌گذاری نیاز به رشد دارد.

محتشمی پور افزوده است که با وجود این موارد، حضور ایران در بخش معدن افغانستان می‌تواند خیلی برای آن‌ها کمک کننده باشد.

این در حالی است که چندی پیش شماری از گزارش های منتشر شد که گویا حضور شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان کم رنگ شده‌اند.

پیشنهاد:   اولین قطار ترانزیتی افغانستان امروز به وان ترکیه رسید

پیشنهاد می شود: سبقت شرکت های چینی از ایرانی در بازار پیمانکاری افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30028

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *