پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

در صورت ایجاد زیرساخت‌، دوغارون آماده تبدیل به منطقه آزاد اقتصادی است

به گزارش ایراف؛ مهدی شیردل، فرماندار تایباد گفت: با توجه به اینکه مرز دوغارون اصلی‌ترین درگاه اقتصادی ولایت خراسان رضوی ایران است که پیشینه 100 ساله گمرکی دارد و یکی از اقدامات مهم مورد حمایت دولت، ارتقای آن به منطقه آزاد اقتصادی در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

وی اضافه کرد: به این منظور 250 هکتار زمین برای واگذاری در مرحله یکم این طرح، پیش بینی شده است که زمینه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

فرماندار تایباد یکی از اقدامات انجام شده در مرز دوغارون را روان سازی تردد وسایل نقلیه باری اعلام کرد و گفت: قبلا از این مرز، روزانه فقط بین 500 تا 600 دستگاه کامیون در مسیر افغانستان و ایران تردد می کرد، اما با روان سازی های صورت گرفته، این تعداد به هزار و 200 تا هزار و 500 دستگاه رسیده است.

شیردل افزود: با هدف گذاری انجام شده و در تعامل با طرف افغانستانی بنا داریم رفت و آمد روزانه کامیون ها تا دو هزار و500 دستگاه افزایش یابد.

او وجود بروکراسی و تشریفات اداری را یکی از موانع روان‌سازی کارها دانست و اظهار کرد: مسئولان دو کشور در تلاش هستند با افزایش هماهنگی ها این مشکل را کاهش دهند، به همین منظور جلسات مختلفی با مسئولان افغانستانی در هرات، تایباد و مشهد برگزار شده است.

فرماندار تایباد تقویت مناسبات با کشورهای همسایه را از مهم‌ترین سیاست‌های دولت شهید رئیسی خواند و افزود: افغانستان از جمله کشورهایی است که با آن اشتراکات قوی فرهنگی، دینی و مذهبی داریم و به این لحاظ منطقه دوغارون از اهمیت خاصی برخوردار است.

پیشنهاد:   بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی چین، فرصتی برای بازرگانان افغانستان

پیشنهاد می شود: گزارش تصویری دیدار مقامات عالیرتبه اقتصادی ایران و طالبان در مرز دوغارون

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29804

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *