در تجارت با کشورهای منطقه شرایط خوبی ایجاد شده- ایراف

وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید روابط مناسب تجاری با کشورهای همسایه سبب شده که قیمت‌ها در داخل کشور مناسب بماند و مسدود شدن راه‌ها روی بازار تاثیر منفی نگذارد.

به گزارش ایراف، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان با نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در قصر سپیدار دیدار نمود.

در این دیدار وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان گفت: روابط مناسب تجاری با کشورهای همسایه سبب شده که قیمت‌ها در داخل کشور مناسب بماند و مسدود شدن راه‌ها روی بازار تاثیر منفی نگذارد.

عزیزی افزود: وزارت صنعت و تجارت با بخش خصوصی همکاری دارد که در اثر آن بخش خصوصی هم به گونه درست فعالیت می‌کند. همچنین شرایط لازم از سوی دولت سرپرست فراهم شده است.

‏به گفته عزیزی، بر اساس سیاست خوب اقتصادی دولت سرپرست، در صادرات و واردات با کشورهای منطقه شرایط خوبی ایجاد شده است. همچنان تولیدات افغانستان در کشورهای آسیایی میانه بازار خوبی دارد و در سایر بازارها به منظور بازاریابی، نمایشگاه‌ها برگزار شده است.

‏مولوی عبدالکبیر نیز تلاش‌های وزارت صنعت و تجارت را مورد تقدیر قرار داد و گفت که تلاش‌های بی‌سابقه ادارات و ثبات واحد پولی افغانی سبب شد تا در کشور قیمت مواد اولیه غذایی در حالت مناسب باقی بماند.

مولوی عبدالکبیر ضمن تاکید بر حفظ تعادل در عرصه تجارت با کشورهای همسایه، افزود که باید در زمینه‌های کیفیت بهتر تولیدات داخلی و رشد و توسعه صنعت تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

پیشنهاد می شود: تأکید «شهاب‌الدین دلاور» بر رفع مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی

پیشنهاد:   «برنامه استراتژیک» طالبان برای مدیریت آب، امید تهران به تأمین حقابه
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *