جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ محمد مهدی جوانمرد قصاب، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور افغانستان در گفت‌وگو با ایراف اظهارداشت: صبح امروز والی ولایت فراه افغانستان با استاندار خراسان جنوبی در محل گمرک ماهیرود استان خراسان جنوبی دیدار کردند.

او در ادامه گفت: دو طرف در این دیدار مسائل و مشکلات موجود در رابطه با ترانزیت کالا بین دو کشور ایران و افغانستان را در مرز ماهیرود بررسی کردند.

جوانمرد در رابطه با دستور کار جلسه افزود: دو طرف و همراهانشان در این جلسه استفاده از ظرفیت‌های گمرک ماهیرود و ابونصر فراهی در خصوص روابط تجاری بین دو استان هم مرز فراه در افغانستان و خراسان جنوبی در ایران را بررسی کردند.

او ادامه داد: در این جلسه همچنین در رابطه با حل مشکل رانندگان ترانزیت ایرانی که گازوئیل ایران را از عراق به افغانستان می‌رسانند، گفت‌وگو شد و مشکلات آنها بررسی شد.

جوانمرد ساماندهی بازارچه مرزی و هزینه‌های مرتبط با آن را از دیگر مواردی دانست که در این جلسه در رابطه با آن گفت‌وگو شد. همچنین مقامات عالی استان‌های خراسان جنوبی و فراه در رابطه با ایجاد دروازه مشترک برای تسهیل در رفت‌وآمد کامیون‌ها در گمرک ماهیرود گفت‌وگو کردند.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور افغانستان افزود: بررسی مشکلات جاده‌ای ماهیرود به فراه از محل کمک‌های ایران به افغانستان و تاکید بر رفع مشکلات آرین بانک که پول این پروژه در حساب‌های آن نگهداری می‌شود، از موارد دیگر مورد بحث در این جلسه بود و مقرر شد که تیم کاری در دو استان مرزی مستقر شده و نسبت به حل این مشکلات به صورت کلی اقدام نماید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *