به گزارش ایراف، چندی پیش مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی که از افغانستان به سمت ترکیه حرکت می کند به ایراف گفته بود: «همکاری راه آهن جمهوری اسلامی و تخصیص لوکوموتیو شرط حرکت این قطارها است.»

حرکت اولین قطار باری از افغانستان به ترکیه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بود، بررسی وضعیت اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه نشان داد که راه آهن ایران در خصوص تامین لوکوموتیو با مشکل مواجه شده بود.

به همین دلیل در پی دستور توقف راه آهن به لوکوموتیو، کنسرسیوم توسعه ریلی که وظیفه بهره‌برداری، تامین و انتقال مصالح و ادوات ریلی و حمل و نقل واگن‌های تجاری را در افغانستان برعهده داشته، عملیات رفع نواقص قطعه سوم و احداث قطعه چهارم خط آهن برون مرزی خواف هرات نیز متوقف کرد.

اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه پس از ۴۰ روز سفر به شهر وان این کشور رسید.

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، دلیل دیر رسیدن این قطار را که حامل سنگ تالک افغانستان بود، طی مراحل اسناد گمرکی و بارگیری و تخلیه در مسیر راه عنوان کرده بودند.

محمد یوسف امین، مسئول اجرایی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات نیز گفته بود: تنها مشکلی که ایجاد شده بود مسائل گمرکی و تخلیه و بارگیری مجدد بود که این مسئله کمی انتقال بار را از افغانستان به ترکیه زمان بر کرده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38798

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدئوها
پر بازدیدترین ویدئوها