شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
توقف بیش از ۱۰۰۰ کانتینر کالای بازرگانان افغان در بندر کراچی

بازرگانان افغان می‌گویند هنوز هم در بندر کراچی پاکستان با مشکل روبه‌رو هستند و بیش از یک‌هزار کانتینر کالای بازرگانی افغانستان در این بندر متوقف شده‌ است.

بنا بر گزارش ایراف، خان آقا گلزاد، ئییس اتحادیه باربری افغان در چین با بیان مطلب فوق از حکومت سرپرست افغانستان خواسته است که به چالش‌های بازرگانان رسیدگی کند.

وی گفته است که با توقف کالاهای افغانستان در بندر کراچی، بازرگانان افغان زیان دیده‌اند.

خان آقا گلزاد گفت: «مشکلاتی که پاکستان برای تاجران افغان در بندر کراچی ایجاد می‌کند غیرقابل تحمل است و اکنون هم بیش از یک‌هزار کانتینر در این بندر متوقف شده و اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود.»

در همین حال، محمد یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هم می‌گوید که پاکستان باید محدودیت‌های وضع‌شده بر کالاهای ترانزیتی را از میان بردارد.

مومند در ادامه عنوان کرد: «برای حل این مشکلات، حکومت های افغانستان و پاکستان باید تلاش کنند تا این مشکلات را از بین ببرند و تسهیلات بیشتری را برای تاجران ایجاد کنند».

اما وزارت صنعت و تجارت افغانستان اطمینان می‌دهد که به مشکلات بازرگانان افغان رسیدگی خواهد شد.

در آبان ماه سال جاری خورشیدی، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان برای عادی‌سازی روابط بازرگانی میان افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد که در نتیجه‌، حدود سه‌هزار کانتینر کالای بازرگانان کشور آزاد شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4511

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها