پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، نشست مشورتی به ریاست نورالدین عزیزی، سرپرست صنعت و تجارت طالبان با حضور نمایندگان بخش خصوصی پیرامون استفاده موثر از مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ برگزار شد.

نورالدین عزیزی در این نشست، مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ را برای برنامه و بسته‌بندی کالاهای صادراتی و رفع نیازمندی‌های کشور موثر خواند و گفت که معرفی تاجران و سرمایه‌گذاران به این مرکز از سوی وزارت صنعت و تجارت طالبان صورت می‌گیرد.

عزیزی بر حفظ اعتبار کالاهای صادراتی افغانستان در این نشست تأکید کرده و از صادرکنندگان افغان خواست که در صادرات‌شان معیار‌ کشورهای مقصد را در نظر بگیرند.

همچنین نمایندگان بخش خصوصی افتتاح مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ را برای دادوستد کشور مهم و مفید معرفی کردند.

مرکز تجاری ترمذ، یکی از مراکز مهم بازرگانی و اقتصادی در منطقه ترمذ کشور ازبکستان است.

این مرکز به عنوان یک ایستگاه کلیدی در جاده ابریشم عمل کرده و در تجارت بین‌المللی و مبادلات فرهنگی نقش مهمی دارد. همچنین، مرکز تجاری ترمذ به عنوان یک قطب اقتصادی و تجاری عمل می‌کند.

از سوی دیکر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از اولویت‌های مهم طالبان به شمار می‌آید.

طالبان در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران، به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی پرداخته و توسعه اقتصادی را پیش ببرد. از این رو مرکز تجاری ترمذ اهمیت فراوانی دارد. 

اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی البته به میزانی است که چندی قبل هم سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان در دیدار با تجار افغان در امارات نیز از آنها درخواست کرد که در پروژه‌های داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34338

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *