دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان دیروز چهارشنبه ۱۴ شهریور با خانم رزا اوتونبایوا، رئیس یوناما و هیات همراه دیدار کرده است.

رئیس یوناما در این دیدار بخاطر انفجار اخیر در کابل مراتب تأثر و تسلیت خویش را ابراز کرده است.

وی افزوده است که یوناما تلاش می‌کند تا نشستی را با شرکت بسیاری از کشورها و نهادها در خصوص کشت جایگزین خشخاش و سایر مواد مخدر، ترک اعتیاد و کمک به کشاورزان برگزار کند که نمایندگان حکومت سرپرست نیز در آن حضور داشته باشند.

مسئول یوناما در افغانستان نیز گفته که به کار زیاد نیاز است تا تاثیر تولید و فعالیت‌های چند دهه مواد مخدر از بین برده شود و برای مردم کشت جایگزین و کار مناسب فراهم گردد.

وی در رابطه به چگونگی سفر و دیدارش از ولایت‌های جنوبی افغانستان، افزوده: که گزارش سه ماهه یوناما در ارتباط با افغانستان را با اعضای شورای امنیت ملل متحد به اشتراک می‌گذارد.

از سوی دیگر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان از ایجاد کمیسیون عالی به منظور مبارزه مؤثر علیه مواد مخدر خبر داد و گفته که پس از نشست بخش مربوطه، با سایر نهادهای بین المللی از جمله یوناما نشست مشترک برگزار خواهد شد.

وی حکومت کنونی را در مبارزه علیه مواد مخدر مصمم و جدی خوانده و افزوده که به کشت هیچ نوع گیاه مخدر و کار و بار آن اجازه نخواهند داد.

این مقام ارشد حکومت سرپرست، خواهان همکاری‌ نهادها و کشور ها در بخش مبارزه علیه مواد مخدر شده و از یوناما خواسته تا حقایق و پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با شورای امنیت به اشتراک بگذارد. 

رهبر طالبان در اپریل ۲۰۲۲ اعلام کرد که کشت، تولید، قاچاق، تجارت و مصرف تمامی مواد مخدر در افغانستان ممنوع است. طالبان در سومین نشست دوحه از جامعه جهانی خواستند که در زمینه کشت بدیل مواد مخدر با این گروه همکاری کند. با این حال هنوز در مرز همسایگان افغانستان قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر می‌شوند.

همچنین رشد تولید مواد صنعتی در افغانستان بسیاری از کشورها را نگران کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *