پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سه روز پس از حمله با چاقو در شهر زولینگن آلمان توسط یک پناهجوی سوری که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، اولاف شولتز؛ صدر اعظم این کشور اعلام کرد که قوانین مربوط به حمل چاقو و اخراج پناهجویانی را که درخواست‌شان رد شده تشدید خواهد کرد. 

صدراعظم آلمان، روز دوشنبه در جریان بازدید از شهر سولینگن، جایی که سه نفر در حمله با چاقو در آخر هفته کشته شدند، وعده داد که اخراج ها را افزایش و مهاجرت‌های غیرقانونی را کاهش دهد.

صدر اعظم آلمان افزود که در سال جاری تعداد اخراج‌ها 30 درصد افزایش یافته است؛ اما «ما به دقت بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم این روند را بیشتر تقویت کنیم»

با این وجود بخشی قابل توجه از پناهندگان و پناهجویان مقیم آلمان را اتباع افغانستان تشکیل می‌دهند.

آلمان در سال‌های اخیر با چالش‌هایی در زمینه اخراج پناهجویان افغان روبه‌رو بوده است. در شرایطی که وضعیت امنیتی و انسانی در افغانستان همچنان ناپایدار است، اخراج پناهجویان افغان به دلیل مشکلات امنیتی و حقوق بشری با دشواری‌هایی همراه است. 

دولت آلمان معمولاً تصمیمات اخراج را برای افرادی اتخاذ می‌کند که درخواست پناهندگی آنها رد شده و همه مراحل قانونی را طی کرده‌اند، اما اخراج آنها به دلیل وضعیت پیچیده امنیتی و سیاسی در افغانستان به تعویق می‌افتد.

آلمان معمولاً به وضعیت امنیتی در افغانستان و راه‌های ممکن برای اخراج افراد به‌طور ایمن توجه دارد و در مواردی که شرایط به اندازه کافی امن نباشد، انجام اخراج به تعویق می‌افتد یا از آن اجتناب می‌شود. به همین دلیل، اخراج پناهجویان افغان به دلیل مشکلات متعدد و خطرات مرتبط، معمولاً به‌صورت محدود و تحت شرایط خاص انجام می‌شود.

پیشنهاد:   حال و هوای ناشران افغانستانی در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33693

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *