شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
تحریم‌های بین‌المللی قدرت خرید مردم افغانستان را کاهش داده است-ایراف

به گزارش ایراف؛ هدایت‌الله بدری، سرپرست بانک مرکزی افغانستان در حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که تحریم‌های بین‌المللی بیشتر به مردم افغانستان آسیب رسانده است.

او که روز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت در دیدار با رزمری دیکارلو، معاون دبیر کل سازمان ملل متحده سخن می‌گفت افزود: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، توان خرید شهروندان کشور کاهش یافته و دسترسی بانک‌های افغانستان به سیستم‌های مالی و بانکی جهانی نیز با چالش روبرو شده است.

این مقام طالبان افزوده است: تحریم‌های اعمال‌شده بر بخش بانکی افغانستان بالای ثبات مالی این کشور تاثیر منفی گذاشته و زیان‌های بیشتری را متوجه مردم کرده است.

آژانس خبری باختر که از سوی طالبان اداره می‌شود افزوده است که این تحریم‌ها سبب شده است تا مبادلات بین‌المللی برخلاف قوانین، مقررات و سیاست‌های بانک مرکزی، از مجراهای غیررسمی انجام شود.

این مقام طالبان از جامعه جهانی خواسته است که تحریم‌ها بر سیستم بانکی کشور را لغو کند.

این درحالی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، جامعه جهانی، به‌ویژه آمریکا سیستم بانکی کشور را تحریم کرده است.

براساس این تحریم‌ها، هیچ کشوری حق مبادلات مالی رسمی با بانک‌ها کشور را ندارد.

در روزهای گذشته معاون دبیرکل سازمان ملل در دیدار با بدری از همکاری‌ بلندمدت با کابل اطمینان داد و افزود که نیاز است تا برای توسعه خدمات مالی، اعطای وام‌های کوچک و تامین مالی اسلامی در افغانستان به‌گونه مشترک کار کنند.

این درحالی است که پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان آمریکا ۷ میلیارد دلار از دارایی مردم افغانستان را بلوکه کرد. اقدامی که با انتقادات بسیاری از سوی مردم افغانستان، مقامات این کشور و شماری از کشورهای جهان مواجه شده است.

پیشنهاد می شود: رفع تحریم‌ها حق انسانی و خواست همه مردم افغانستان است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها