تاکید وزیر اقتصاد ایران بر توسعه ابزار‌های نوین تأمین مالی اسلامی- ایراف

به گزارش ایراف، وزیر امور اقتصادی و دارایی در چهل و نهمین نشست مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی گفت: نسخه‌های اصلاح شده و آتی استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی مانند همیشه باید سیاست‌های اصلاحی مؤثر را تنظیم و اصل حکمرانی و تضمین پایداری مالی اقتصادی و زیست محیطی را به گونه‌ای که بر چالش‌ها غلبه کند، تقویت نماید.

احسان خاندوزی در ادامه تصریح کرد: بی تردید گروه بانک توسعه اسلامی به عنوان یک بانک پیشرو قادر خواهد بود نقش اساسی ایفا کند و جمهوری اسلامی ایران نیز با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود آمادگی خود را برای همکاری با بانک و کشور‌های عضو اعلام می‌دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه راه حل‌های فین تک (فناوری مالی) تأمین مالی اسلامی برای بهبود دسترسی به خدمات مالی و دستیابی به بستری برای تسهیل مبادلات مالی بین کشور‌های اسلامی به دلیل مزایای زیاد آن به صورت جدی مورد توجه بانک قرار گیرد.

نشست چهار روزه گروه بانک توسعه اسلامی (ISDB) در ریاض، پایتخت عربستان برگزار شده است.

وزرای دارایی، کارشناسان دارایی اسلامی و نمایندگانی از موسسات مالی، بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی برای برگزاری نشست سالانه این گروه و مراسم جشن طلایی گرد هم آمدند. شعار امسال «ارج نهادن گذشته، ترسیم آینده: اصالت، همبستگی و شکوفایی» است.

در حاشیه، نشست‌های مهمی مانند این نشست میزگرد مدیران، مجمع جهانی مالی اسلامی، مجمع بخش خصوصی، مجمع بشردوستی و بحث‌های سمپوزیوم آینده برگزار می‌شود.

محمد الجاسر، رئیس این بانک اظهار کرد که مجامع سالانه امسال در زمان حساسی برگزار شده که جهان با بحران‌های همزمان و متعددی مواجه است که مهمترین آنها شوک‌های اقلیمی و عدم اطمینان اقتصادی است که منجر به افزایش تورم جهانی شده‌اند.

سال گذشته نشست سالانه این بانک در شهر بندری جده عربستان برگزار شد.

سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه راه حل‌های فین‌تک (فناوری مالی) تأمین مالی اسلامی به دلیل مزایای زیاد آن باید به صورت جدی مورد توجه بانک توسعه اسلامی قرار گیرد.

پیشنهاد می شود: همکاری‌های بانکی موضوع رایزنی «کاظمی قمی» با رئیس بانک مرکزی افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16578

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها