پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تأکید طالبان بر استفاده از تجارب کشورهای دیگر در توسعه بانکداری اسلامی

به گزارش ایراف؛ نور احمد آغا، سرپرست بانک مرکزی افغانستان در دیدار با رزا اوتونبایوا، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس یوناما در افغانستان پیرامون توسعه خدمات مالی گفت‌وگو کردند.

نور احمد آغا با تاکید بر اهمیت توسعه خدمات مالی در افغانستان آن را از عوامل مهم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد که بانک مرکزی افغانستان متعهد به گسترش خدمات مالی به تمام مناطق کشور است تا همه شهروندان به طور یکسان از این خدمات بهره‌مند شوند.

او با اشاره به تعهد به پرداخت وام‌های کوچک افزود: این اقدام می‌تواند به گسترش خدمات مالی در کشور کمک کند و امیدواریم منجر به ایجاد شغل و کاهش بیکاری نقش مؤثری ایفا کند.

این مقام بانک مرکزی افغانستان با تاکید بر ضرورت توسعه بانکداری اسلامی در کشور بهره‌گیری از تجارب کشورهای پیشتاز در این زمینه را مهم دانست و افزود که بانک مرکزی افغانستان متعهد به توسعه این بخش است و درصدد است تا زمینه ارائه خدمات مالی و بانکی بر اساس اصول شرعی را فراهم سازد.

رزا اوتونبایوا نیز در این دیدار وعده همکاری در زمینه توسعه خدمات مالی و ایجاد ارتباط با نهادهای پیشتاز بانکداری اسلامی را داد.

این درحالی است که به تازگی رهبر طالبان تغییرات مهم در کابینه طالبان ایجاد کرده است و بر اساس دستور رهبر طالبان ملا هدایت‌الله بدری، رئیس پیشین بانک افغانستان به عنوان سرپرست وزارت تجارت و نفت طالبان معین شد.

همچنین براساس این فرمان نور احمدآغا معاون اول پیشین افغانستان بانک به عنوان رییس افغانستان بانک منصوب شد.

پیشنهاد:   انتقال بیش از هزار تن کالا توسط راه‌آهن افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29378

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *