شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
برگزاری کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان در بدخشان

به گزارش ایراف، کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان، با حضور عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر طالبان، محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد، سعدالدین سعید، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان و برخی دیگر ‏از مقامات بلندرتبه افغانستان امروز (شنبه ۵ جوزا) در دانشگاه بدخشان برگزار شد.

این کنفرانس، به هدف جستجوی راه‌ها، برای رشد و تقویت صنعت گردشگری در افغانستان راه‌اندازی شده است.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر طالبان در این کنفرانس گفت: «جای خوشی است که کادرهای علمی افغانستان زیبایی های افغانستان را به مردم افغانستان و جهان معرفی و در رابطه به دیدن جاهای سیاحتی کشور معلومات می‌دهند.»

ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان هم کنفرانس یادشده و مقالات مرتبط به آن را در راستای جلب گردشگران مهم خوانده گفت: «این کنفرانس و مقالاتی که در مورد جاذبه های گردشگری تحریر شده اند، نتایج خوبی برای جوانان ما و همچنین گردشگران خارجی خواهند داشت.»

‏  دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد طالبان نیز روی فعالیت های وزارت اقتصاد پیرامون رشد صنعت سیاحتی در افغانستان، جلب جهانیان و در مورد تمدن و فرهنگ افغانستان صحبت کرد.

 لطف الله خیرخواه، معاون علمی وزارت تحصیلات عالی طالبان هم گفت که جاذبه های گردشگری افغانستان مانند معادن آن خام باقی مانده است؛ نیاز به کشف این جاذبه ها و تحقیق آن می باشد.

کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان، برای سه روز راه‌اندازی شده است و در این کنفرانس ۱۰۸ پژوهشگر حوزه گردشگری، مقالاتشان را در گستره گردشگری و راه‌های تقویت آن در افغانستان ارائه کردند.

در حالی که اخیرا یک حمله تروریستی منسوب به داعش در ولایت باستانی بامیان جان سه گردشگر اسپانیایی را گرفت، طالبان سعی دارند گردشگران خارجی بیشتری را جذب کند.

درباره ی کشته و زخمی شدن چند نفر در حمله بر گردشگران خارجی در بامیان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21641

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها