شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
نمایشگاه تولیدات افغانستان در ازبکستان برگزار می‌شود

به گزارش ایراف؛ وزارت صنعت و تجارت طالبان در اعلامیه‌ای اعلام کرد که در تداوم سیاست‌های اقتصاد محور طالبان و به منظور تحکیم و گسترش روابط اقتصادی، تجارتی ترانزیتی، سرمایه گذاری میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه مخصوصاً ازبکستان و جهت بازاریابی به محصولات و تولیدات کشور در بازارهای خارجی فراهم آوری امکانات لازم برای بخش خصوصی و تقویت فعالیت تجاری در خارج از کشور نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان را به تاریخ ۲ جولای ۲۰۲۴ میلادی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار می‌شود .

در این نمایشگاه 3 روزه قرار است که ۲۵۰ نفر از صنعت‌کاران و تاجران افغان با محصولاتی از صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، میوه خشک، نوشابه‌های غیرالکلی و سایر محصولات به نمایش گذاشته شود.

همچنین قرار است که کنفرانسی با موضوع تجارت و گفت‌وگوهای دوجانبه خصوصی در حاشیه این نمایشگاه نیز برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت معادن و نفت طالبان از تمایل ازبکستان به سرمایه گذاری در معادن زغال سنگ افغانستان خبر داده بود.

مقام‌های این وزارت افزوده‌اند که گفتگوها با طرف ازبکستان ادامه دارد و در مراحل اولیه پیشرفت‌های نیز در این زمینه به دست آمده است.

با این حال، آنان تصریح کرده‌ که هنوز به نقطه توافق نرسیده‌اند.

در همین حال، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان نیز می‌گویند که ظرفیت‌هایی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با ازبکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

طالبان به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد و از این رو سعی دارد پای شرکت‌های خارجی را به منابع این کشور بکشاند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27017

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها