شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
برگزاری نشست بین‌المللی برای حمایت مالی از کشت جایگزین در افغانستان

پینو آرلاچی، رییس عمومی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد از برگزاری یک نشست بین‌المللی به هدف جذب پشتیبانی مالی برای کشت جایگزین تریاک در کابل خبر داد.

به گزارش ایراف، معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که این مقام سازمان ملل این اظهارات را در دیدار با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده است.

در این بیانیه اشاره شده که طی این دیدار درباره مبارزه با مواد مخدر از سوی حکومت سرپرست افغانستان و همکاری‌های مشترک افغانستان و جامعه جهانی در این زمینه، بحث و تبادل نظر شده است.

بیانیه معاونت اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان از قول پینو آرلاچی نوشته است: «آن‌ها [دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در افغانستان] در نظر دارند تا در آینده نزدیک کنفرانسی بین‌المللی را در کابل برگزار و از طریق این کنفرانس حمایت مالی بین‌المللی در بخش کشت بدیل خشخاش به کشاورزان افغان را جلب کنند.»

این مقام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفته که جامعه جهانی مسئولیت همکاری با حکومت کنونی افغانستان در بخش کشت بدیل خشخاش را دارد.

پیش از این مجاهد گفته بود: مبارزه با قاچاق مواد مخدر «بسیار گسترده» است اما هنوز کاملاً موفق نشده‌ایم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها