تازه‌ترین‌ها:

سوءتغذیه حاد در افغانستان

به گزارش ایراف، برنامه جهانی غذا سازمان ملل در افغانستان گزارش داده است که به علت کاهش کمک های غذایی در این کشور، تعداد مادران و کودکان دچار سوءتغذیع دو برابر شده است.

به گزارش این سازمان بین المللی کاهش کمک های غذایی به افزایش سوءتغذیه در افغانستان دامن زده است و آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

برنامه جهانی غذا برای افغانستان در حساب رسمی خود در ایکس گفته است که از هر چهار عضو یک خانواده در افغانستان، سه نفر آنها به رژیم غذایی سالم دسترسی ندارند.

همچنین، برنامه جهانی غذا در گزارشی که در ماه مارس منتشر کرده آورده است که حدود 3.2 میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان دچار سوءتغذیه حاد هستند.

از سوی دیگر 2.9 میلیون نفر در مرحله اضطراری قرار دارند که بیشتر آنها در ولایاتی چون بدخشان، بادغیس، غور، غزنی، هلمند، هرات، قندهار، قندز و تخار قرار دارند.

این درحالی است که گزارش های جهانی نشان می دهد که میلیون ها افغان در یکی از بزرگترین و پیچیده ترین بحران های بشردوستانه جهان قرار گرفته اند. این گزارش ها هشدار می دهند که افغانستان در خطر تبدیل شدن به یک بحران فراموش شده بدون حمایت و مشارکت پایدار جامعه بین المللی است.

برنامه پاسخگویی و نیازهای بشردوستانه نشان می دهد که حدود 23.7 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه در افغانستان نیاز دارند که 52 درصد آنها کودکان و 25 درصد آنها زن هستند.

در همین حال، کاهش کمک های بشردوستانه پیامدهای ویرانگری بر شهروندان افغانستان گذاشته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *