جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، برنامه جهانی غذا امروز (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور) در شبکه ایکس نوشت که حدود چهار میلیون کودک، نوزاد و مادر شیرده نیز در افغانستان مبتلا به سوءتغذیه هستند.

برنامه جهانی غذا گفته است که به‌صورت فوری نیاز به ۶۷۷ میلیون دلار بودجه برای ادامه‌ فعالیت خود در شش ماه آینده دارد.

این نهاد قبلاً نیز گفته بود که یک چهارم مردم افغانستان گرسنه به خواب می‌روند و خواستار افزایش بودجه برای کمک به افراد نیازمند شده بود.

برنامه جهانی غذا در ماه مرداد سال جاری اعلام کرد به‌دلیل «بحران بودجه» تا ماه اکتبر فقط به یک میلیون نفر می‌تواند کمک غذایی ارائه کند.

این در حالی است که براساس آمار اوچا، ۲۳.۷ میلیون نفر در سال جاری میلادی در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

اوچا برای رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر در افغانستان ۳.۰۶ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده بود، اما چندی پیش اعلام کرد که تنها ۲۵ درصد از این بودجه تأمین شده است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) هشدار داده است که فقر در افغانستان به شدت گسترش یافته و نیمی از جمعیت این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. این نهاد اعلام کرده که برای مقابله با بحران اقتصادی و ادامه کمک‌رسانی‌ها به بیش از سه میلیارد دلار نیاز دارد، در حالی که تنها ۲۵ درصد از بودجه مورد نیاز تأمین شده است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) از ادامه فقر در افغانستان هشدار داده و اعلام کرده که فقر نیمی از جمعیت افغانستان را در بر گرفته است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) امروز پنج‌شنبه، ۱۵ شهریور اعلام کرده که فقر اقتصادی گسترش یافته و از هر دو افغان، یک نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

این نهاد همچنین گفته است که ۸۰ درصد از خانواده‌های افغان روزانه کمتر از یک دلاری در ازای هر عضو خانوده درآمد دارند.

همچنین برنامه جهانی غذا چندی قبل گفته بود که بیش از یک میلیون کودک و مادر در افغانستان از دریافت‌ کمک‌های این سازمان محروم شده‌اند.

این سازمان در شبکه اکس دلیل محرومیت این مادران و کودکان از دریافت کمک را کمبود بودجه عنوان کرده است.

برنامه جهانی غذا افزود که کمبود بودجه و کاهش کمک‌ها در افغانستان بیش‌ترین تاثیر را روی زنان در این کشور دارد.

این در حالی است که این سازمان پیش از این گفت که تابستان امسال به دلیل کمبود بودجه از مجموع زنانی که در همین مدت در سال گذشته مورد حمایت برنامه جهانی غذا قرار گرفتند، ۶۰۰هزار زن باردار و شیرده کمک دریافت نخواهند کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *