تازه‌ترین‌ها:

بخش‌های باقیمانده سدهای «بخش آباد» و «کمال خان» ساخته می‌شود.

معاونت اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان از تایید پروژه‌های مختلف به ارزش ۸ میلیارد افغانی خبر داده است. تکمیل بخشهای باقی‌مانده بندهای بخش آباد و کمال خان نیز بخشی از این پروژه‌ها می باشد.

به گزارش ایراف، معاونت اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده است که کمیسیون تدارکات ملی، پروژه‌های مختلف را به ارزش حدود ۸ میلیارد افغانی تایید کرده است.

در بیانیه‌ یادشده که در ایکس منتشر شده آمده است که این پروژه‌ها از سوی ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان تایید شده‌ است.

براساس بیانیه، کمیسیون تدارکات ملی افغانستان قراردادهای ۲۵ پروژه را به ارزش حدود ۸ میلیارد افغانی تایید کرده است.

این پروژه‌ها شامل تکمیل کار ساختمانی باقیمانده بیمارستان ۱۰۰ بستر ولایت غزنی، تکمیل کار باقیمانده تونل‌های انحرافی بند بخش‌آباد، بازسازی تعدادی از جاده‌های داخلی شهر کابل، تکمیل کارهای باقیمانده از قطعه سوم بند کمال خان و تعدادی پروژه دیگر نیز شامل می‌شوند.

این در حالی است که ساخت و ساز بی رویه بندهای آب در مسیر رودخانه هیرمند، مانع تامین حقابه ایران شده و به خشکی در بستر هامون و سرزمین های پیرامون آن در استان سیستان و بلوچستان ایران دامن زده است.

با وجود تلاش‌های گسترده ایران، طرف افغانستانی اما تاکنون از تأمین حقابه خودداری ورزیده و علت آن را خشکسالی های طولانی عنوان کرده است.

کارشناسان اما می گویند که سدسازی سیاسی و نگاه غیرسازنده نسبت به مسأله حقابه باعث این مشکلات شده است.

پیشنهاد می شود:بارش برف مسیرهای قندهار و غور به کابل را مسدود کرد

پیشنهاد:   سلاجقه از برگزاری نشست ایران و طالبان درباره حقابه هیرمند خبرداد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7595

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *