۷ هزار پروژه نیمه‌‌تمام بانک جهانی در افغانستان در معرض تخریب‌- ایراف

به گزارش ایراف، بانک جهانی امروزدر گزارش جدیدی اعلام کرد که ۲۶ کشور در لیست فقیرترین کشورهای جهان به‌ علت افزایش حجم بدهکاری و آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی قرار گرفتند، همچنین طبق این گزارش، ۴۰ درصد از مردم فقیر در این کشورها از جمله افغانستان تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند.

با توجه به گزارش بانک جهانی، بیش‌ترین کشورهای کم درآمد در جنوب صحرای افریقا، از اتیوپی تا چاد و کانگو هستند و افغانستان و یمن هم در این فهرست بسیار پررنگ به چشم می‌خورد.

گفتنی است که بانک جهانی طی سال‌های اخیر هدف‌گذاری‌های بسیاری برای ریشه کردن فقر در کشورها داشته است اما همه برنامه‌های این سازمان با ناکامی مواجه شد.

لازم به ذکر است که با توجه به آمارهای رسمی و جهانی، درآمد سالیانه خانوار در کشورهای فقیر یک هزار و ۱۴۵ دلار برآورد شده که به نظر می‌رسد به شدت به کمک‌های بین‌المللی از جمله سازمان بانک جهانی نیاز دارند.

البته، انجمن توسعه بین‌المللی هر سه سال میزان کمک‌های خود به کشورهای فقیر را بازبینی می‌کند، این نهاد در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۹۳ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده بود و بانک جهانی انتظار دارد تا ششم دسامبر سال‌جاری میلادی بتواند بیش‌از ۱۰۰ میلیون دلار نیز جمع‌آوری کند.

بیش‌از نیمی از ۲۶ کشور فقیر یا درگیر جنگ هستند یا به‌دلیل شکنندگی نهادی و اجتماعی که مانع از سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود، در حفظ نظم با مشکل مواجه هستند و آنها را در معرض چرخه‌های رکود مکرر قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، بلایای طبیعی نیز در کنار جنگ، آسیب‌های بیشتری را در دهه گذشته بر این کشورها وارد کرده است. بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ بلایای طبیعی به طور میانگین سالانه ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورها کاسته که در مقایسه با کشورهای دیگر با پر آمد متوسط، پنج بار بیشتر است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *