بازگشت ایتالیا به افغانستان با پروژه‌ای ۳۰۰ هزار دلاری

به گزارش ایراف، حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت مسکن و شهرسازی طالبان با مریلا لودا، رییس دانشگاه فلورانس ایتالیا دیدار و در مورد زندگی شهری مردم ولایت بامیان صحبت کرد.

مریلا لودا، رییس دانشگاه فلورانس در این دیدار گفت که می‌خواهد کار دو پروژه را در ولایت بامیان آغاز کند که هزینه آن 300 هزار دلار است و از سوی ایتالیا پرداخت می‌شود.

لودا گفت که برای پروژه‌های یاد شده در مرحله اولیه پلان‌هایی را آماده کرده است، اما در این بعد از بررسی و تطبیق، مساعدت و همکاری وزارت مسکن و شهرسازی طالبان را می‌طلبد.

وی گفت قصد دارد ۱۰۰ خانه برای خانواده‌های ساکن در ولایت بامیان بسازد و طرح توسعه منطقه زرگران ولایت مذکور را تهیه کرده است که با اجرای آن وضعیت منطقه مذکور بهبود یابد.

سرپرست وزارت مسکن و شهرسازی طالبان به رئیس دانشگاه فلورانس ایتالیا گفت که طرح توسعه منطقه زرگران توسط تیم وزارت مسکن بررسی خواهد شد. همچنین، طرح توسعه شهری توسط تیم تخصصی وزارت مسکن و شهرسازی بررسی و پس از ارزیابی، اجرای آن بررسی خواهد شد .

شیخ حمدالله نعمانی گفت: برای ساخت 100 خانه و اجرای طرح توسعه ابتدا باید برای زمینی که غصب نشده است، جواز گرفته شود و اگر در زمین دولت سرپرست افغانستان باشد پس از آن لازم است برای انتقال از طرف طالبان توصیه شود.

وی به مقامات ذیربط دستور داد تا ابتدا نقشه‌ها را بررسی کنند و پس از آن وزارتخانه پیشنهاد واگذاری زمین مذکور را به رهبر طالبان ارائه خواهد کرد.

بیش از این مسئولان موسسه امدادی وینتو و دانشگاه فلورانس ایتالیا در دیدار با والی طالبان در بامیان وعده دادند که برای خانواده‌های نیازمند و مغاره‌نشین ۱۰۰ خانه می‌سازند.

پیشنهاد:   ایجاد نیروگاه تولید برق بادی در هرات

موسسه وینتو علاوه بر ساخت خانه‌ها، طرحی برای بازسازی شهرک زرگران در مرکز بامیان نیز در نظر دارد. این طرح شامل احداث کانال‌های سیل‌بر، چاه‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها در داخل شهرک است.

پروژه ساخت خانه‌ها با حمایت مالی دولت ایتالیا و تحت نظارت ریاست شهرسازی و مسکن طالبان در ولایت بامیان اجرا خواهد شد.

در سال‌های حضور آمریکا در افغانستان زیر ساخت‌ مناسبی به این کشور اضافه نشد. با این حال هنوز مشخص نیست که کشورهای غربی با اینکه دولت سرپرست افغانستان را به رسمیت نشناختن چرا دست به چنین سرمایه‌گذاری‌هایی می‌زنند.

درباره ی نهاد های ایتالیایی برای مغازه نشینان بامیان خانه می سازند بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *