تازه‌ترین‌ها:

مواد مخدر صنعتی

وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان مدعی شده که تولید مواد مخدر صنعتی از کشورهای همسایه و منطقه به افغانستان انتقال یافته است. این در حالی است که به گفته مقامات ایران، افغانستان به قطب تولید مواد مخدر صنعتی تبدیل شده است.

به گزارش ایراف، به گفته‌ عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان، مواد مخدر صنعتی به گونه مخفیانه در بخش‌هایی از این کشور از سوی برخی از گروه‌ها تولید می‌شود؛ اما پیکارها در برابر آنان جریان دارد.

سخنگوی وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان در این باره گفت: «بعضی موارد را ما داریم که صنعتی شده ولی از کشورهای منطقه نیز به افغانستان انتقال داده شده است؛ امارت اسلامی افغانستان جدی است و در این بخش تحقیقات خود را دارد هر موضوع که جدید کشف می‌شود در قسمت صنعتی‌شدن مواد مخدر جدی هستیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم.»

عبدالمتین قانع می‌افزاید که کشورهای منطقه و سازمان‌های جهانی پس از روی‌ کارآمدن دوباره حکومت کنونی توجه خاصی در بخش مواد مخدر انجام ندادند و با حکومت سرپرست در زمینه پیکار با این پدیده نیز همکاری نکرده‌اند.

قانع در این باره گفت: «همیشه ما در نشست‌ها با جامعه سازمان ملل، یوناما، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای دیگر جلسات که داشتیم خواستار همکاری شدیم؛ اما متاسفانه به گونه عملی همکاری در این راستا صورت نگرفته و شاهد آن نبوده‌ایم.»

حکومت سرپرست افغانستان کشت، تولید و قاچاق هر نوع مواد مخدر را در کشور ممنوع کرده است، اما ایران و سایر کشورهای همسایه و منطقه و نیز سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که تولید مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در افغانستان افزایش یافته است.

پیشنهاد:   افزایش ۲۵ درصدی کشف مواد مخدر افغانستان از سوی تاجیکستان

در این رابطه مطالعه افزایش 20 درصدی تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11608

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *