پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

راه‌آهن افغانستان

سخنگوی سازمان راه‌آهن افغانستان اعلام کرد: کالاهای حمل شده توسط راه‌آهن افغانستان شامل مواد نفتی و غیر نفتی می‌شود که به کشور وارد یا صادر شده است.

به گزارش ایراف، سمیع‌الله درانی، سخنگوی سازمان راه‌آهن افغانستان اعلام کرد: در ا‌وایل ماه فروردین، بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا از طریق بنادر حیرتان، آقینه و تورغندی انتقال داده شده است.

درانی افزود: کالاهای حمل شده شامل مواد نفتی و غیر نفتی می‌شود که به افغانستان وارد و صادر شده است.

از سوی دیگر، جان آقا نوید، سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت: توسعه خطوط راه آهن یکی از نیازهای اساسی برای رشد تجارت افغانستان است که حکومت سرپرست افغانستان باید در این زمینه تسهیلات لازم را فراهم کند.

پیش از این اداره خط‌آهن دولت سرپرست افغانستان اعلام کرده که در ماه اسفند سال ۱۴۰۲، ۳۵۸ هزار و ۷۳۹ تن کالا از طریق خطوط آهن این کشور منتقل شده است. این اداره گفته است که این انتقالات از طریق خطوط آهن آقینه، حیرتان، تورغندی و هرات-خواف صورت گرفته است.

دولت سرپرست افغانستان دنبال اتصال افغانستان به منطقه و کشورها همسایه از طریق راه‌آهن است. آنها به دنبال ایجاد روابط اقتصادی گسترده با کشورهای مختلف هستند. یکی از پروژه‌های اقتصادی که دنبال می‌کند ایجاد خط‌آهن گسترده در این کشور و وصل کردن خط آهن خود به کشورهای همسایه هستند.

در این رابطه مطالعه انتقال بیش از صد هزار تن کالا از طریق خطوط ریلی افغانستان در یک هفته پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   هیات ترکمنستان برای توافق بر صادرات سنگ مرمر افغانستان راهی هرات شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *