جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی این وزارت گفته است که بخت‌الرحمن شرافت، معاون خط آهن وزارت خدمات عمومی طالبان که در ترکیب هیأت مشترک اقتصادی حکومت سرپرست به ترکمنستان سفر کرده، دو قرارداد را به‌منظور توسعه مرز تورغندی و ساخت خط آهن از تورغندی تا صنوبر ولایت هرات به طول 22 کیلومتر با اداره خط آهن ترکمنستان امضاء کرد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، گسترش روابط ریلی با ترکمنستان به ویژه در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و خطوط ریلی مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از پروژه‌های اصلی، ساخت و توسعه خطوط ریلی است که افغانستان را به ترکمنستان متصل می‌کند. این پروژه‌ها شامل توسعه خط آهن از تورغندی به صنوبر و بهبود بندر تورغندی هستند. هدف از این توسعه‌ها تسهیل در حمل و نقل کالا و بهبود تجارت میان دو کشور است.

روابط اقتصادی بین طالبان و ترکمنستان شامل همکاری‌های مختلفی است که به تقویت زیرساخت‌ها و تجارت کمک می‌کند. ترکمنستان به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان انرژی (خصوصاً گاز طبیعی) به افغانستان عمل می‌کند و همچنین به صادرات کالاهای مختلف به افغانستان می‌پردازد.

پروژه‌های زیرساختی مانند خطوط لوله، جاده‌ها و شبکه‌های ریلی برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری در حال توسعه هستند. توافقات اقتصادی شامل تجارت کالا، خدمات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیز به توسعه روابط اقتصادی کمک می‌کند.

در مجموع، روابط ریلی و اقتصادی طالبان با ترکمنستان بر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل تجارت دو کشور متمرکز است و به رشد اقتصادی و توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34152

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *