دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
افزایش ۲۰ درصدی تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۲۰ درصدی تولید مواد مخدر صنعتی به‌ویژه «مت‌آمفتامین و شیشه» طی ۱۰ ماه گذشته در افغانستان خبر داد.

به گزارش ایراف، اسکندر مومنی؛ گفت که ایران تاکنون نشانه‌هایی از کاهش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان را مشاهده نکرده است.

وی همچنین گفته که مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان در سفری به این کشور از کاهش تولید و کشت مواد مخدر در افغانستان خبر داده‌ و گفته‌اند: «در حال حاضر مواد مخدر در انبارهاست و با به اتمام رسیدن انبارها، شاید ورود مواد مخدر به میزان ۹۰ درصد کاهش یابد.»

در همین حال، رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تاکید کرد: «نباید این‌گونه باشد که مواد مخدر سنتی کاهش یابد و از سوی دیگر مواد صنعتی افزایش پیدا کند، مبارزه با مواد مخدر در داخل افغانستان باید در خصوص همه انواع آن باشد.»

حکومت سرپرست افغانستان در دو سال اخیر بارها ادعا کرده‌اند که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور کاهش چشم‌گیر یافته است و از کاهش کشت مواد مخدر به‌عنوان یکی از دستاوردهای خود یاد می‌کند.

مقام‌های ایرانی اما گفته‌اند که ادعای حکومت سرپرست افغانستان مبنی بر کاهش مواد مخدر را نمی‌پذیرند و مواد مخدر صنعتی در افغانستان زنگ خطری برای آن کشور و تمام دنیا است.

در همین حال، سازمان ملل متحد نیز گفته که قاچاق مواد مخدر صنعتی از افغانستان به سرعت در حال گسترش است و بازار جهانی مواد را تغییر می‌دهد.

پیشنهاد می شود: کشف بیش از یک تن مواد مخدر در مرز افغانستان و ایران 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8652

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها