دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

کمک فوری به سیل‌زدگان افغانستان-افزایش قربانیان طوفان و سیلاب در ننگرهار-پیش بینی وقوع سیل در 6 ولایت افغانستان_ ایراف

به گزارش ایراف؛ ولایت ننگرهار که در شرق افغانستان قرار دارد روز دوشنبه شاهد وقوع طوفان و سیلاب بود.

دو روز بعد از این حادثه طبیعی بستگان قربانیان سیلاب و طوفان می‌گویند که وضعیت در این ولایت هنوز هم به حالت عادی برنگشته و مردم در ترس به سر می‌برند.

خسارت دیدگان این حادثه طبیعی از شکستن شیشه‌ها، ویران شدن سقف خانه‌ها، قطع برق و شبکه‌های مخابراتی حکایت می‌کنند و می‌گویند که آسمان این ولایت هنوز هم ابری است و بیم آن می‌رود که دوباره باران و طوفان شود.

وزارت بهداشت طالبان قبلا اعلام کرده بود که تا عصر روز سه شنبه تنها در ننگرهار بیش از ۴۷ تن جان باخته و ۳۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

در همین حال سازمان بین المللی حفاظت از کودکان دیروز سه شنبه اعلام کرد که در اثر بارندگی و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر دست‌کم ۴۰ نفر کشته شده و ۴۰۰ خانه نیز تخریب شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها تا هنوز شماری از موسسات غیر دولتی از جمله برنامه جهانی غذا و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان به این ولایت رفته و ارزیابی را برای توزیع کمک‌ها به خانواده‌های آسیب دیده آغاز کردند.

این در حالی است که در چند روز اخیر، بارندگی های شدید و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، نورستان، کنر، بدخشان، پنجشیر شماری از جاده ها، زمین های کشاورزی و باغ ها را ویران کرده و خسارات هنگفت مالی را به مردم وارد کرده است.

سازمان ملل پیش از این  اعلام کرد سیل در افغانستان بیشترین آسیب را به زنان و کودکان وارد کرده است.

پیشنهاد:   یونیسف به دنبال کمک‌رسانی به کودکان آسیب‌دیده از سیل در افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *