پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی طالبان گفت که در یک سال گذشته یک میلیون و ۸۹۷هزار و ۲۷۳ مسافر در ۱۲هزار و ۵۰۳ پرواز از فرودگاه‌های کشور رفت‌وآمد کرده‌اند که از این میان ۷۷۴ هزار و ۷۰۰ تن به داخل کشور و یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۸۳ تن دیگر به بیرون از کشور سفر کرده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، در کنار این ۵۴۷ هزار و ۳۸ هواپیماهای باربری از افغانستان به ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ایران و پاکستان و همچنین ۴۳۴ هزار و ۷۰۹ دیگر از کشورهای همسایه و منطقه به افغانستان رفت‌وآمد‌ کرده‌اند.

چندی قبل هم ادعا شد که براساس گزارش‌ها که شرکت‌های هوانوردی سنگاپور و خطوط هوایی بریتانیا به علت درگیری‌ها در خاورمیانه، پروازهای خود را از حریم هوایی افغانستان افزایش داده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده بود که در هفته دوم ماه جاری میلادی، بیش از هفت برابر شمار پروازها از فضای افغانستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته انجام شده است.

از سویی هم، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته که افزایش پروازها از طریق حریم هوایی درآمدهای کشور را نیز بیشتر می‌کند.

خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: طالبان باید تلاش کند که اعتماد دنیا را از لحاظ امنیت هوایی و زمینی جلب کند و این به نفع افغانستان است. افزایش استفاده از حریم هوایی هم برای درآمدهای این کشور و هم در ترانزیت مهم است.

وزارت حمل و نقل و هوانوردی طالبان نیز اطمینان داد که تمامی تسهیلات به منظور افزایش پروازها از حریم هوایی کشور فراهم شده است.

پیشنهاد:   بندر چابهار، مرکز استراتژیک تجارت و سرمایه‌گذاری با مشوق‌های ویژه برای افغانستان

امام‌الدین احمدی، سخنگوی وزارت حمل و نقل و هوانوردی گفت: حریم هوایی افغانستان، در مجموع آماده است. طالبان پس از «فتح»، تاکنون عملاً پروازها را آغاز کرده است و الحمدلله هیچ مشکلی وجود ندارد.

در یک سال گذشته، شرکت‌های بین‌المللی هوانوردی از جمله ترکیش ایرلاین، ایر عربیه و فلای دبی پروازهای خود به افغانستان را نیز از سر گرفته‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33596

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *