شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
افتتاح ۵ پروژه به ارزش ۴۳ میلیارد افغانی در هرات- ایراف

عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان در جریان سفرش به ولایت هرات پنج پروژه بزرگ را به ارزش 43 میلیارد افغانی افتتاح کرده است.

به گزارش ایراف، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان گفت: این ۵ پروژه‌‌ در ثبات اقتصادی کشور و فراهم کردن زمینه کار، نقش اساسی دارند.

معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در یک گزارش تصویری گفته است که ایتوک فارما، شرکت تولید داروی افغان میدیسن، شرکت تولید مشروبات غیر الکلی شمس کولا، افتتاح فاز جدید سد پاشدان ‌در مرز ایران و افغانستان و جاده عمومی هرات – غور شامل این پروژه هایی می‌شود که از سوی معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان افتتاح شده است.

هرات یکی از کلان‌شهرهای افغانستان و دومین شهر پرجمعیت این کشور محسوب می‌شود. از سوی دیگر هرات قطب صنعتی و مهم‌ترین کانون فرهنگی-هنری افغانستان به شمار می‌رود. از این ر‌و گسترش پروژه‌های‌های مختلف اقتصادی در این ولایت به بهتر شدن شرایط اقتصادی کمک می‌کند.

دولت سرپرست افغانستان سعی دارد علاوه بر واردات نشان دهد که دست به تولید هم خواهد زد. بر همین اساس تخمین زده می‌شود که بیشترین واردات افغانستان از ایران به سمت مواد مورد نیاز این کشور برود.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17029

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها