شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان

مدیرعامل وزارت کشاورزی ایران در دیدار با مقامات حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که آماده سرمایه گذاری در بخش‌های دامداری، کشاورزی و باغداری در افغانستان می‌باشد.

به گزارش ایراف، مقامات وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری افغانستان اعلام کردند که مدیرعامل وزارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرپرست این وزارت، از آمادگی‌های ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های دامداری، کشاورزی، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و پروسس لبنیات سخن گفته و اطمینان داده که برای آغاز کار عملی در این بخش‌ها آماده اند.

مصباح الدین مستعین، رئیس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری افغانستان از این دیدار خبر داده است.

به گفته وی، مولوی عطاءالله‌عمری، سرپرست وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری افغانستان با سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل، ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان رضوی و همتی مدیرعامل سازمان جهاد استقلال در وزارت کشاورزی ایران دیدار نمود.

در این دیدار هیئت ایرانی از علاقه‌مندی دولت و سرمایه‌گذاران این کشور در زمینه کار و سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفت.

همتی، مدیرعامل وزارت کشاورزی ایران از آمادگی‌های ایران برای سرمایه گذاری در بخش‌های چون دامداری، کشاورزی، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و پروسس لبنیات سخن زده و اطمینان داده که برای آغاز کار عملی در این بخش‌ها آماده اند.

از سوی دیگر، مولوی عطاء الله ‌عمری، از فراهم بودن بسترهای خوب کار روی کشاورزی، دامداری، آبیاری و باغداری و نیاز به کار در این بخش‌ها سخن زده است.

سرپرست وزارت کشاورزی حکومت سرپرست افغانستان گفته که ایران نسبت به افغانستان در بخش های کشاورزی و دامداری پیشرفت های زیادی داشته و افغانستان نیازمند استفاده از تجارب ایران است.

وی افزود آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران است و کار مشترک منفعت دوجانبه خواهد داشت.

براساس سخنان رییس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت کشاورزی افغانستان، اخیرا کمیته‌ای با عضویت مشاوران و روساء وزارت کشاورزی افغانستان تعیین شده تا روی پیشبرد کارها و برداشتن گام‌های عملی با هیئت ایرانی فعالیت نمایند.

این در حالی است که وزارت صنعت و تجارت افغانستان می‌گوید که در ۱۱ ماه سال جاری به ارزش ۱ میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار داد و ستد با ایران انجام شده است.

مسئولان این وزارت آمار می‌دهند که از این میان تنها نزدیک به ۳۰ میلیون دلار آن را صادرات تشکیل می‌دهد و متباقی واردات از این کشور است.

پیشنهاد می شود: صادرات مرغ و تخم مرغ خراسان رضوی به افغانستان 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6932

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها