شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
اداره آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان خواستار همکاری با ایران شد.

مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان در دیدار با مسئول بخش فرهنگی سفارت ایران در کابل، در رابطه با زمینه های همکاری در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای با این نهاد گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایراف، در این دیدار سرپرست اداره آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان در رابطه با وضعیت این اداره و رشته‌های ‌آموزشی آن توضیح داد و گفت: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای پیشرفت اقتصاد و کاهش فقر نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به مشکلات و نیازهای اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، خواهان همکاری جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های ارتقاء ظرفیت استادان، منابع آموزشی، تضمین کیفیت و جذب فارغ التحصیلان آموزش فنی در سازمان‌ های آموزشی ایران شد.

این مقام اداره آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین گفت: در بخش منابع نیاز است که یک گروه متخصص ایرانی به افغانستان سفر کنند تا تبادل تجارب میان نهادهای آموزش فنی و حرفه‌ای دو کشور صورت گیرد و برای برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی زمینه مساعد شود.

امیررضا ادیبی، مسئول بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، از سرپرست اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، دعوت کرد که به‌ منظور ایجاد شرایط برای استفاده بهتر از امکانات، به ایران سفر کند.

ادیبی، از همکاری ایران با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اطمینان داد و گفت که سفارت ایران در کابل تمام پیشنهادها و نیازهای این اداره را به مسئولان ایرانی می ‌رساند.

درباره توافق ایران و افغانستان بر ایجاد کمیته کاری مشترک در حوزه آموزش و پرورش  بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6293

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها