پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

آیا کمک‌های ایالات متحده به دست طالبان می‌رسد؟

به گزارش ایراف، به گزارش یک رسانه آمریکایی دو بخش از وزارت خارجه ایالات متحده نتوانسته‌اند، اثبات کنند که با سیاست‌های داخلی برای بررسی گروه‌های امدادی در افغانستان تحت حکومت طالبان که ۲۹۳ میلیون دلار بودجه دریافت کرده‌اند، مطابقت دارند. این امر ریسک این را افزایش می‌دهد که افراط‌گرایان ممکن است از این بودجه سود برده باشند.

طبق گزارش دفتر بازرسی ویژه برای بازسازی افغانستان (SIGAR) برای جلوگیری از منحرف شدن کمک‌ها به طالبان یا سایر طرف‌های تحریم شده، بسیار مهم است که وزارت خارجه بداند چه کسی در واقع از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شود.

در این گزارش آمده که طالبان سعی کرده از راه‌های مختلف، از جمله تأسیس سازمان‌های کمک‌رسانی، به کمک‌های ایالات متحده دست یابد که بر نیاز به ارزیابی کامل و پیوسته ریسک‌های مرتبط با شرکای اجرایی آن تأکید دارد.

وزارت خارجه ایالات متحده در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

دفتر بازرسی ویژه برای بازسازی افغانستان (SIGAR) اعلام کرد که ۳ بخش از پنج بخش وزارت خارجه با مقررات این وزارتخانه که نیازمند بررسی دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی است، مطابقت دارند.

اما دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار و دفتر امور بین‌المللی مواد مخدر و اجرای قانون نتوانستند مستندات کافی برای اثبات پایبندی خود ارائه دهند.

در این گزارش آمده است: وزارت خارجه نتوانست رعایت الزامات بررسی شرکا را در رابطه با کمک‌هایی که حداقل ۲۹۳ میلیون دلار در افغانستان توزیع شده است، اثبات کند.

وزارت خارجه با نتایج این گزارش موافقت کرد و اظهار داشت که برای اطمینان از رعایت الزامات بررسی اقدام خواهد کرد.

ایالات متحده ادعا می‌کند که «بزرگ‌ترین کمک‌رسان» به افغانستان باقی مانده است و در نزدیک به سه سال گذشته پس از اینکه طالبان کابل را تصرف کرد و آخرین نیروهای آمریکایی پس از ۲۰ سال از این کشور خارج شدند، بیش از ۱۷.۹ میلیارد دلار «کمک» به افغانستان ارائه کرده است؛ اما نهادهای مستقل می‌گویند که این کمک‌ها به طور نقدی در اختیار طالبان قرار می‌گیرد و تأثیری بر زندگی میلیون‌ها نیازمندی که از خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکایی و قطع کمک‌های جهانی متاثر شده‌اند نداشته است.

پیشنهاد:   آمریکا در افغانستان پیش از شکست نظامی شکست سیاسی خورده بود

درباره ی امریکا و سازمان ملل تأثیر کمک ها به افغانستان را بررسی می کنند بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30684

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *