جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

آمادگی ده‌ها شرکت افغان در ازبکستان و قرقیزستان برای بازگشت به افغانستان

هیاتی به نمایندگی از ۳۳ شرکت افغان در ازبکستان و قرقیزستان برای بازگشت و انتقال سرمایه‌های‌شان به داخل افغانستان ابراز آمادگی کردند. وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان از این تصمیم استقبال کرد.

بنا بر گزارش ایراف، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان با «عزیزالله روزی» تاجر ملی افغانستان و هیات همراهش در کابل دیدار کرد.

آمادگی ده‌ها شرکت افغان در ازبکستان و قرقیزستان برای بازگشت به افغانستان

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان، عزیزالله روزی به نمایندگی از تجار افغان مقیم قزاقستان و ازبکستان اظهار داشت مسئولان 33 شرکت در این کشورها خواستار بازگشت و انتقال سرمایه‌هایشان به افغانستان هستند.

عزیزی با استقبال از بازگشت تجار افغان گفت وزارت صنعت و تجارت در زمینه ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی و حمایت از آنها متعهد است.

گفتنی است که رئیس حکومت سرپرست افغانستان شهریور ماه سال جاری برای مساعدت تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی فرمان ایجاد یک کمیته بین‌الوزارتی را صادر کرد.

ایجاد پارک‌های صنعتی و توزیع زمین و همچنین معافیت‌های مالیاتی و موارد تشویقی دیگر از جمله تسهیلاتی است که از سوی حکومت سرپرست افغانستان به منظور تشویق بازگشت سرمایه تجار افغان مقیم خارج ارائه شده است.

در این رابطه مطالعه برگزاری مجمع اقتصادی قزاقستان و افغانستان در «آستانه» پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   توقف صادرات میوه تازه از افغانستان به پاکستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *