پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ شماری از سرمایه گذاران  ترکیه در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی معاون نخست‌وزیر طالبان از آماد‌گی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های استخراج معادن، ایجاد کارخانه‌های تولیدی، بخش زراعت، انرژی و تکنولوژی خبر دادند.

این سرمایه گذاران در دیدار با مولوی حنفی از تامین امنیت در افغانستان و ایجاد فرصت‌ها برای کار و تجارت اظهار خوش‌بینی کرده و تأکید کردند آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند استخراج معادن، ایجاد کارخانه‌های تولیدی، بخش زراعت، انرژی و تکنولوژی می‌باشند.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر نیز گفت که امارت اسلامی به امنیت تاجران و سرمایه‌گذاران توجه ویژه دارد.

وی همچنین تأکید کرد امارت اسلامی از هر نوع سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف همچون تولید، استخراج معادن، زراعت، انرژی و تکنولوژی و بهداشت حمایت می‌کند.

به گفته کارشناسان، طالبان در حال تعامل جدی‌تر با کشورهای مختلف برای جذب سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند. با توجه به شرایط اقتصادی افغانستان و تحریم‌هایی که علیه طالبان وضع شده این کشور نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری است.

به اعتقاد کارشناسان حوزه اقتصاد، سرمایه‌گذاری از متغیر‌های مهم اقتصادی است که بسیاری از سیاست‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و افزایش آن در هر کشور باعث رشد و توسعه بیشتر اقتصادی و بهبود مؤلفه‌های اقتصاد کلان می‌شود. از این رو افغانستان برای بهبود شرایط و رشد و توسعه اقتصادی، اخذ و توسعه فناوری و مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادراتی به‌دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در این کشور است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *