اعلام آمادگی اندونزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، از اعلام آمادگی اندونزی برای همکاری و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف در افغانستان خبر داد.

به گزارش ایراف، عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، امروز دوشنبه، 14 خرداد در حساب رسمی خود در ایکس از دیدار هیات اندونزیایی به رهبری محمد یوسف کالا، معاون سابق ریاست جمهوری و رئیس فعلی هلال احمر و شورای مساجد با محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان خبر داد.

در این خبرنامه آمده است، سرپرست وزارت دفاع طالبان با اشاره به اشتراکات زیاد بین دو کشور، خواستار گسترش روابط و همکاری بین دو کشور اسلامی در عرصه های مختلف شده است.

این خبرنامه می افزاید هیات اندونزیایی با توجه به تجربه سفرش به افغانستان گفته که آنچه ما از افغانستان در رسانه ها در مورد امنیت و دیگر موضوعات شنیده ایم تبلیغات بوده است.

همچنین در این خبرنامه آمده است اندونزی به دنبال سرمایه گذاری در عرصه های مختلف در افغانستان است.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، اندونزی از کشورهایی بود که سریعاً رویکرد خود در قبال طالبان را بیان نکرد. با این حال این کشور دیدارهای خود را با مقامات افغانستان از سرگرفته که بخشی از آن در راستای اهداف توسعه اقتصادی اندونزی است. سال 2022 اندونزی سفارت خود را در افغانستان پس از تسلط طالبان بازگشایی کرد.

پیشنهاد:   تجارت افغانستان و تاجیکستان به ۳۰ میلیون دلار رسید
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23139

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *